BIST 100 9.652 DOLAR 34,69 EURO 36,75 ALTIN 2.961,83
9° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Yolcu garantili, dolar üzerinden sözleşme

Yolcu garantili, dolar üzerinden sözleşme

Covid-19 pandemisi nedeniyle nisan ve mayıs aylarında tren seferleri durdu Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nı 2020’nin ilk 7 ayında sadece 553 bin 409 kişi kullandı. Limak-Kolin-Cengiz ortaklığına bu süre için 3 Milyon yolcu garantisi verilmişti. Bu nedenle hazine, garı kullanmayan 2 buçuk milyon yolcu için şirkete yaklaşık 27 Milyon TL ödeyecek. CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, bu duruma tepki gösterdi.

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı yılın ilk 7 ayında sadece 553 bin 409 yolcuya hizmet verdi. Ancak Bakanlık, yüklenici Limak-Kolin-Cengiz ortaklığına sözleşme gereği 7 ay için yolcu başına 1,5 dolardan 3 milyon yolcu garantisi vermişti. Sözleşmede salgın ve hastalık gibi durumlardan kaynaklanan mücbir sebeplere ilişkin bir ibare olmadığı için Hazine, garı kullanmayan 2 buçuk milyon yolcu için işletmeciye yaklaşık 27 Milyon TL ödeyecek.

KAPALI GAR İÇİN ÖDEME YAPILACAK

TCDD, Covid-19 pandemisi nedeniyle Yüksek Hızlı Tren (YHT) seferlerini 28 Mart’ta durdurdu. Tren seferleri, normalleşme süreci kapsamında, 1 Haziran’da yarı kapasite ile yeniden başlatıldı. Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın kapandığı, yeniden açılsa da yarı kapasite ile çalıştığı yılın ilk 7 ayında, sözleşme gereği, Limak-Kolin-Cengiz konsorsiyumuna, 3 milyon yolcu için garanti bedeli olarak KDV hariç yaklaşık 34 Milyon TL ödenecek.

SÖZLEŞMEDE MUCBİR SEBEPLERLE İLGİLİ MADDE YOK

CHP Zonguldak Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Deniz Yavuzyılmaz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun yanıtlaması istemiyle CİMER’e yaptığı bilgi edinme başvurusunda, Yılının ilk 7 ayında Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’ndaki yolcu sayılarını sordu. Bakanlık, Yavuzyılmaz’a gar çıkışlı olarak sadece 553 bin 409 yolcunun garı kullandığını; sözleşmede salgın, hastalık gibi mücbir sebeplerle ilgili bir madde olmadığı yanıtını verdi.

ANKA'ya konuşan Yavuzyılmaz, 2020 yılında Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı çıkışlı toplam 5 milyon yolcuya garanti verildiğini hatırlattı. Yavuzyılmaz, ilk 7 ay için 3 milyon yolcu garantisi verildiğini, sayı 553 bin’de kaldığı için garı hiç kullanmayan yaklaşık iki buçuk milyon yolcu için, dolcu başına 1,5 dolar olmak üzere, bugünün kurundan yaklaşık 27 Milyon TL ödeme yapılacağına dikkat çekti.

2037YE KADAR ŞİRKETE ÖDEME YAPILACAK

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nı, yap-işlet-devret (YİD) yönetimiyle Limak-Kolin-Cengiz ortaklığı yaptı. TCDD Genel Müdürlüğü ile üçlü ortaklık arasında bir YİD uygulama sözleşmesi imzalandı. 2 Ekim 2013 tarihli bu sözleşme, 21 yıl 7 ay süreliydi. Bu sürenin 19 yıl 7 ayı işletme için verilmişti. Devlet, bu işletme süresinin de 14 yılı için üçlü ortağa garanti vermişti. TCDD, yolcu başına da 1.5 dolar artı KDV üzerinden üçlü şirkete, 2037'ye kadar her yıl ödeme yapmaya devam edecek.(ANKA)