BIST 100 9.640 DOLAR 34,67 EURO 36,65 ALTIN 2.940,48
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Yine öğrenciler kurban edildi...

Yine öğrenciler kurban edildi...

Sınavların velilerin tercihe bırakılması tepki çekti. Eğitimciler adımın velilerden gelebilecek tepkileri azaltmak için düşünülmeden atıldığına dikkat çekti.

Milyonlarca öğrenci, çeşitli nedenlerle uzaktan eğitime erişmezken yüz yüze eğitimin tercihe bırakılması ancak sınavların yapılmasında ısrar edilmesi tepki çekmişti.

Cumhuriyet gazetesinden Sefa Uyar'ın haberine göre, Milli Eğitim Bakanlığı, tepkilerin ardından önce lise ardından ortaokullarda sınavları öğrenci tercihine bıraktı ancak karar eğitimcileri memnun etmedi.

Eğitim-İş Genel Başkanı Orhan Yıldırım, “Velilerden gelebilecek tepkilerin azaltılması adına atılmış bir adım. Öğrencilerin eğitim öğretimdeki kayıplarının telafi edilmesini esas alan bir karar beklerken sadece not üzerinden müjde gibi verilen karar, herhangi bir anlam taşımıyor” dedi.

‘SORUMLUSU OLMALI’

Pandemi döneminde öğrencilerin sınav odaklı değerlendirilmeye alınmalarını pedagojik olarak eleştirdiklerini söyleyen Yıldırım, “Sınav yapılmak istenmesinin, öğrencilerin eğitimden soğumasına ve kopmasına; hiç eğitim alamayan öğrenciler ile özel okula giden ya da özel ders alan öğrencilerin sınavlara eşit koşulda giremeyeceği, bu nedenle de öğrencilerin hak ettiğinin çok altında notlar alabileceğine dikkat çekmiştik.

Öğrencilerin eğitim öğretimdeki kayıplarının telafi edilmesini esas alan karar beklerken sadece not üzerinden müjde gibi verilen karar, herhangi bir anlam taşımıyor. Birçok gelişmiş ülkede yüz yüze eğitim, önlem ve tedbirler alınarak açık tutuldu. Aynı yaş grubundaki kimi çocuklar daha iyi eğitim alabilirken kimi öğrencilerimiz eğitimsizliğe maruz bırakıldı. Bunun bir sorumlusu olmalı” ifadelerini kullandı.