BIST 100 9.368 DOLAR 34,49 EURO 36,24 ALTIN 2.961,22
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Yılbaşı sepetlerine yüzde 83 zam geldi

Yılbaşı sepetlerine yüzde 83 zam geldi

Yeni yıl öncesi zincir marketlerde satışa sunulan 'Yılbaşı Eğlence Sepetleri' enflasyonun üzerinde zamlandı. TÜİK enflasyonu yüzde 61 olarak açıklasa da içeriğine göre fiyatı değişen eğlence sepetleri yüzde 83 zamlandı.

Yeni yıla yaklaşık 1 ay kala yeni yıla özel hazırlanan eğlence sepetleri de zincir marketlerde yerini aldı. Ancak eğlence sepetlerinin tadı kaçtı. Geçtiğimiz yıl en ucuzu 215 liraya satılan yılbaşı sepetleri yüzde 83 zamlanarak 395 liraya çıktı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) yıllık enflasyonun yüzde 61 olduğunu belirtse de boyutuna ve içeriğine göre fiyatı değişen sepetlerde bir yıllık fiyat artışı yüzde 83 seviyesinde oldu. Tüketici dernekleri, “Yılbaşı eğlenceli bir şey olmaktan çıktı” diye konuştu.

HEM FİYATI ARTTI HEM 4 ÜRÜN AZALDI

Cumhuriyet gazetesindeki habere göre; geçen yıl 215 TL’ye satılan “Klasik kutu”, bu yıl yüzde 83 zamla 395 TL’den raflara çıktı. Yine geçen yıl 325 TL’ye satılan “Butik kutu” ise aynı oranda zamlanarak 595 TL’ye yükseldi. Bu artışa karşın klasik kutuda 4 ürün azalmış ve iki ürün de markası daha ucuz olan ürünlerle değiştirilmiş durumda.

Sepetlerdeki fiyat değişimlerini değerlendiren Tüketici Birliği Federasyonu Başkanı Mehmet Bülent Deniz de şunları söyledi: “Hayatın ne kadar pahalı olduğunu anlamak için TÜİK’e gerek yok. Sıcak enflasyonu evin dibindeki markette görüyor tüketici. Yılbaşı alışverişi yapacak para da moral de kalmadı kimsede. Zaten kasım ayı indirimleri de beklenen talebi oluşturmamıştı. Çünkü kredi kartlarında ziller çalıyor, ürünlerde gramajlar düşüyor, insanlar depresyona itiliyor.”