BIST 100 9.368 DOLAR 34,48 EURO 36,21 ALTIN 2.954,73
6° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

BAE ile sürpriz ortaklık... Üçüncü köprüde tren işletmeciliği gündemde

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek'in, “dost” ülke olarak öne çıkardığı Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile enerji ve ulaştırma alanlarında ortak bir dizi proje üzerinde çalışmalar hızlandı. Ulaştırmada, demiryolları odaklı dev bir proje için heyetler arası görüşmeler yapılıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, kısa süre önce bu projeyle ilgili bazı ayrıntıları paylaştı. Uraloğlu, Yavuz Selim Köprüsü'nden geçecek tren hattı projesinin bittiğini belirterek, BAE ile kredi görüşmeleri yapıldığını söyledi. Uraloğlu, projenin bu yıl içinde ihalesini yapabileceklerini de sözlerine ekledi.

Söz konusu proje, Gebze'den başlayacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden İstanbul Havalimanı'na, oradan da Çatalca'ya bağlanacak. Devamında da Halkalı–Kapıkule hattına uzanacak.

Demiryolu hattının uzunluğu, 120 kilometre... Yük ve yolcu taşımacılığı yapılacak. Proje kapsamında 29 viyadük, 11 aç-kapa, 21 tünel inşa edilecek.

Yolcu trenleri en fazla 160 kilometre (lokasyona göre hız düşecek), yük trenleri 80 kilometre hız yapacak.

Yapımda ve işletmede ortaklık

Avrupa ve Anadolu yakasını Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden raylarla birbirine bağlayacak demiryolu hattının yatırım tutarı 4 milyar dolar düzeyinde bulunuyor.

Türkiye, proje için gerekli yatırımın bir bölümünü temin etmek için BAE ile görüşüyor. BAE'nin, yatırımlarla ilgili kurumlarının finansman konusunda çalışmalarını sürdürdüğü ifade edildi.

Finansman kadar önemli bir başka başlık da projenin inşaatı ve işletmesi... Kaynaklar, BAE demiryolları işletmesinin gerek yapım gerekse de işletmede “ortak” olarak yer almasının seçenekler arasında bulunduğunu söyledi.

Kaynaklar, Birleşik Arap Emirlikleri’nin değerlendirme sürecinde bulunduğunu kaydederek, “BAE'nin finansman ve diğer konularda izleyeceği tavır henüz netleşmedi. Olumlu ya da olumsuz bir değerlendirmede bulunmadı” dedi.

Türkiye ile BAE, bu kadar büyük ve stratejik bir projede iş birliği yapar mı? BAE, bu projeye finansman açar mı, ortak olur mu? Bu soruların yanıtlarını, 31 Mart yerel seçimleri öncesinde almamız mümkün değil.

Elbette, BAE'nin bu ve Türkiye ile yürüteceği diğer projelerden sağlayacağı avantajlar ya da ayrıcalıklar da işbirliği sürecinde katalizör etkisi yaratacaktır.
Takipte olacağız...