Facebook’un 2014 yılında satın aldığı platformda artık reklam gösterilecek. WhatsApp, Facebook’a satılmadan iki sene önce kullanıcılara platformu gelir amaçlı kullanmamak ve kullanıcı verisi toplamamak adına büyük bir söz vermişti. Ancak görünen o ki Facebook çatısı altında bulunan WhatsApp, kullanıcılara verilen sözü tutmayarak yeni bir değişiklik gerçekleştiriyor.
WhatsApp’a gelecek yeni güncellemeyle birlikte ‘Durum’ sekmesinde reklamlar gözükecek.
Yeni güncelleymeyle birlikte ‘Durum’ sekmesinde reklamlara yer verileceğini duyan kullanıcılar, Mark Zuckerberg’e ve Facebook’a öfkesini dile getirdi. Kullanıcılar WhatsApp’ta reklam gösterileceği takdirde platformu kullanmayacaklarını da belirtti.
WhatsApp’ın artık reklam göstermesi, sadece reklamsızlık sözünün bozulduğu anlamına gelmiyor. Platformda reklam veriliyorsa, o platform aynı zamanda kullanıcı verilerini de topluyor demektir. Bunun farkında olan kullanıcılar, 2012’de WhatsApp’ın vermiş olduğu sözün bozulmasına elbette ki büyük tepki gösterdi. Ancak Facebook çatısı altında devam eden WhatsApp ile 2012’de ‘reklamsızlık ve veri toplamayan uygulama’ sözü veren WhatsApp maalesef şu an aynı stratejilere sahip değil.