Patronların Ensesindeyiz Ağı’na ulaşarak yaşadıklarını anlatan Webhelp çalışanları, işten çıkarılma süreçlerini ve öncesinde yaşadıklarını anlattılar. İş akdinin kod 46 ile sonlandırıldığını kendisine bildirilmediğini ileri süren işçilerden biri, durumu başka bir arkadaşının kod 46 ile çıkarıldığını öğrendikten sonra fark ettiğini söyledi.
Sol Haber’de yer alan habere göre, teknik aksaklıklar sonucu oluşan sorunların işçilere mâl edildiğini ileri süren işçi, böyle durumlarda çalışanların uyarı, prim kesintisi hatta işten çıkarma ile karşılaşabildiklerini iddia etti.
‘FATURA BİZE KESİLDİ’
İşçi şu ifadeleri kullandı:
“Kendi departmanımız dışında diğer departmanların da işlerini yürütmek durumunda kaldık. Birden fazla kişinin işini üstlenirken bize bir de satış hedefi veriliyordu. Benim çalıştığım departmanda süregelen teknik aksaklık müşteri memnuniyetsizliğine neden oluyordu. Müşteri memnuniyetsizliği de işten çıkarmaya varan sonuçlar yaratabiliyor. Dolayısıyla bizden kaynaklanmayan aksaklıkların faturası yine bize kesiliyordu.”
Kod 46 ile işten çıkarılan bir diğer Webhelp çalışanı ise sürecin işine son verilmesinden yaklaşık bir buçuk ay önce gerçekleşen bir müşteri görüşmesinin gerekçe gösterilerek ücretsiz izne çıkarılmak istenmesi ile başladığını ifade etti.