Geçtiğimiz pazar günü geç saatlerde Gastronomi yazarı Vedat Milor ve Ada Keyf Restoran’ın çalışanları arasında tartışma çıktı. Tartışmada Milor kendisine şiddet uygulandığını iddia ederken restoran çalışanları ise iddiaları yalanladı. Tartışmanın yaşandığı gece çalışanlar ile Milor'un karakola gittiği, çalışanların Milor'dan özer dilediği ve Milor'un da şikayetten vazgeçtiği ortaya çıktı.
Burgazada'daki restoran çalışanları KRT'ye konuştu. Milor'un genç bir garsona "kaldırın bu masaları" diye çıkıştığını, garsonun "kaldırıyoruz ağabey" demesine rağmen Milor'un söylemini sertleştirdiğini, hakaret ettiğini savundular.
Restorantın işletmecisi Hakan Öncül, konuyu yargıya taşıyacaklarını belirterek, "olayın üzerinden günler geçmiş. Vedat Milor'un neden günler sonra bu olayı gündeme getirdiğini anlayamadık. Gerçekleri yargı önünde ispatlayacağız. Şu an medya eliyle linç ediliyoruz. Kimse bizi arayıp sormuyor. Oysa gerçekler çok farklı. Kesinlikle bir itme, kakma, şiddet olayı yaşanmamıştır. Bu olay sonrası karar aldık restorantımıza kamera sistemi kurduracağız" dedi.
Milor, "Açık biçimde kanuna ve nizama aykırı olan bir uygulamayı ikaz ettiğim için uygulanan bu kaba kuvvet düşündürücü" ifadelerini kullandı. Gittiği restoranla ilgili düşüncelerini kaydetmek için açık bıraktığı bir ses kaydı bulunduğunu söyleyen Milor, restoran çalışanlarına 'hakaret ettiği' iddialarını ise yalanladı.
Milor'un Twitter paylaşımları şöyle:
"Bazı restoranlar fazladan bir masa daha koyup yürümeyi imkansız hale getiriyorlar. Ada Keyf Restoran’ın önünden geçerken benzer bir sorun vardı ve ben de ilgili bir çalışanı ikaz ettim. Ancak çalışan “sana ne lan, fazla konuşma” diyerek beni denize doğru itti. Düşmeme ramak kaldı. Burgazada’da başımdan çok tatsız bir olay geçti. Detaylı paylaşmak istiyorum çünkü bu sorun farklı şekillerde karşımıza çıkıyor. Ada’da rıhtıma yakın restoranlar Belediye’nin çizgidiği sınırları ihlal edip masalarıyla neredeyse geçecek yer bırakmıyor.
@adalarbld
Açık biçimde kanuna ve nizama aykırı olan bir uygulamayı ikaz ettiğim için uygulanan bu kaba kuvvet düşündürücü. Bu restoranın sahiplerinden birinin Belediye Başkan yardımcısı olması iki kere düşündürücü ve üzücü. Geriye doğru denize düşsem boynum kırılabilirdi. Çok üzücü bir olay daha var: Restoran sahipleri benim çalışana hakaret ettiğimi iddia etmiş. Öyle bir şey söz konusu değil tabii ki. Vapurda dönerken gittiğim restoranla ilgili düşüncelerimi ses kaydına aktarıyordum. Allahtan bu açık kalmış. Olan biten her şey orada."
Vedat Milor, Adalar Belediye Başkanı Erdem Gül'ün kendisini arayıp geçmiş olsun dileklerini ilettiğini söyledi. Milor, Gül'ün Adalar'da fazla masaların yarattığı kalabalıkla ilgili belediye olarak rahatsızlığı bildiklerini ve bu konuda çalışmalara başladıklarını söylediğini aktardı.
Adalar Belediye Başkanı Erdem Gül, olayı duyar duymaz Milor'u aradığını söyleyen Erdem Gül, perşembe günü kendisini ziyaret edeceğini aktardı.
Adalar'la ilgili olarak fazla masaların insanların yürüdüğü yolları engellediği şikayetini değerlendiren Gül, "Burgazada'da iskelenin karşısında yer alan restoranların sınırını zabıtayla çizdiriyoruz. Fakat buna riayet etmiyorlar. Anladığım kadarıyla yaşanan olayda yürüyecek yolu kapatmışlar. Zabıta bu durumlarda ceza yazıyor fakat insanlar maalesef buna uymamaya devam ediyor." ifadelerini kullandı.
Yaşanan sorunun sadece belediye ve zabıtayla çözülemeyeceğini söyleyen Gül, insanların da birbirinin yaşam alanına saygı göstermesi gerektiğini belirtti ve ekledi: "Hayatı her açıdan kolaylaştırmak gerekiyor. İnsanlar ekonomik krizde para kazanmak istiyorlar bunu anlıyorum fakat halkın Burgazada'da yürüme alanına saygı göstermeleri gerekiyor"
İBB'DEN YANIT
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Milor'un şikayetine yanıt verdi.