BIST 100 9.740 DOLAR 35,47 EURO 36,65 ALTIN 3.058,54
6° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Uzaktan eğitimde Türkiye'de çocukların hepsi bilgisayar ve internete erişebiliyor mu?

Uzaktan eğitimde Türkiye'de çocukların hepsi bilgisayar ve internete erişebiliyor mu?

Yeni tip koronavirüs salgını nedeniyle uzaktan eğitime geçilirken Türkiye'de öğrencilerin yüzde 30'undan fazlası bilgisayara erişemiyor.

OPEC raporuna göre bilgisayara erişimi olan öğrencilerin ortalaması Türkiye’de yüzde 70’in altında kalırken ‘Avantajlı okullarda’ okuyan öğrencilerde bu oran yüzde 90’a yaklaştı.

Koronavirüs sebebiyle pek çok ülkede okullara ara verildi, öğrenciler eğitimlerine internet yoluyla uzaktan devam ediyor. Yeşil Gazete'nin aktardığına göre; OECD’nin hazırladığı 'Covid-19 Salgınında Eğitim' isimli çalışma her öğrencinin eğitimleri için gerekli internet erişimine ve bilgisayara erişemediğini ortaya koyuyor.

77 ülkenin kıyaslandığı rapora göre, Türkiye, ‘İnternet bağlantısına erişimi olan öğrencilerin’ listesinde 70’inci oldu. Endonezya’nın son sırada yer aldığı listede Danimarka, Finlandiya ve Estonya, internet bağlantısına erişimi olan öğrenci sayısının en çok olduğu ülkeler olarak öne çıktı.

YÜZDE 30 BİLGİSAYARA ERİŞEMİYOR

Ülkelerin, okul çalışmaları için kullanabileceği bir bilgisayarı olan öğrencilere göre de sıralandığı listede Türkiye, OECD ortalamasının altında kaldı ve sıralamada 64’üncü oldu. Bilgisayara erişimi olan öğrencilerin ortalaması Türkiye’de yüzde 70’in altında kalırken ‘Avantajlı okullarda’ okuyan öğrencilerde bu oran yüzde 90’a yaklaştı.

Danimarka, Slovenya ve Norveç, listenin ilk üç sırasında, Dominik Cumhuriyeti, Filipinler ve Endonezya ise son sırasında yer aldı.

SESİZ ÇALIŞMA YERİ

Türkiye, ‘Sessiz bir çalışma yeri olan öğrenciler’ listesinde ise 49’uncu sırada yer aldı. Listede Kazakistan, Azerbaycan ve Bosna Hersek gibi ülkeler Türkiye’nin üzerinde yer aldı. Belarus ilk sıraya yerleşti, Hollanda ikinci, Ukrayna ise üçüncü oldu. Tayland, Filipinler ve Endonezya listenin son sıralarında yer aldı.