BIST 100 9.660 DOLAR 34,61 EURO 36,35 ALTIN 2.921,09
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Üvercinka’nın Mart sayısı raflardaki yerini aldı

Üvercinka’nın Mart sayısı raflardaki yerini aldı

Cemal Süreya Kültür Sanat Derneği’nin yayın organı olan Üvercinka, Mart 2020 tarihli 65. sayısı ile raflarda yerini aldı.

Yıllardır bir kültür kurultayı için önerileri olan Mecit Ünal, Üvercinka’nın Mart sayısında Cemal Süreya Kültür Sanat Derneği (CSKSD)’nin Kültür Sanat Kurultayı çağrısının gerekçesini yazdı. Halûk Cengiz, Deprem Din Bilim yazısında TÜBİTAK’ın yanlışlarını tek tek ele alarak hurafeye arşı etkili bir tavır sergiledi.

Mustafa Karadeniz; kitap oylumundaki yazılarının bu ayki diliminde, Cemal Süreya Şiirinde Kişilik Söylemi’ni ele aldı. Seyyit Nezir, Pergelin Sabit Ayağı yazısında Cemal Süreya şiirinde sözcüğün değerini vurguladı. Nusret Karaca’nın sorularını yanıtlayan Erol Büyükmeriç Cemal Süreya ve Çocuk kitabının temalarını vurguluyor.

Barış Erdoğan, Renk Âhenk Rengârenk yazısında yine resim - şiir ilişkisini tartışıyor. Mehmet Koray Kocakalay, Orhan Veli’yi Resim Sanatıyla Okumak yazısında Botiçelli’nin Venüs’ün Doğuşu tablosuyla şairin Denizi Özleyenler İçin şiiri arasında çarpıcı benzerlikler kuruyor. Tuğrul Çutsay, bu ayki yazısında D Grubu’nun Özeleştirisini ele alıyor.

Nuray Gök Aksamaz, Nâzım Hikmet’in Şiirinin Gücü yazısında Nâzım’ı bütünlüklübir yaklaşımla değerlendirirken; Ahmet Emin Atasoy, Günümüz Bulgar Şiirinden Örnekler kazandırıyor Türkçeye. Cem Bayındır, İki Gece Arasında Ahmet Erhan yazısında şairi içli duyarlığını anımsatıyor.Andaç Yazlı, Geleceğin Edebiyatı ve Kaybın Estetiği: Benjamin yazısında çok ilginç bir değerlendirme getiriyor.

Cezmi Güntay, Karatren başlıklı köşesinde Muzaffer İlhan Erdost’un yanı sıra birçok kültür sanat haberini sunuyor. Olcay Bağır, Çarpıcı Bir Film Network yazısında TVnin kazanım ve yitiklerini tartışıyor.

Celal İlhan, Şaşı Bunların Hepsi; Aydan Ay, Hey Taksim Hey öykülerinde güncel yaşamdan ilginç toplumsal gerileme kesitleri sunuyorlar. Adnan Gümüş’ün Gezi’de Adana anıları öykü tadında izler bırakıyor okuyanda. Turgut Tan AnıGünlükler’de şiire ilişkin saptamalar veriyor.

Veysel Boğatepe ise Soner Yalçın’ın Kara Kutu’sunda abartılı gördüğü kimi olgulara ışık tutuyor.

Üvercinka’nın Mart sayısında Alişer Ulaş Göner, Ayten Demirağ, Barış Erdoğan, Damar Orhan Özgül, Duran Aydın, Fatma Aras, Fatma Başural, Halit Özboyacı, İ. Hacıbektaşoğlu, Mehmet Tektemur, Turgut Tan, Türkân İldeniz, Uğur Olgar, Veli Erdem, Yıldız Tümerdem şiirleriyledergiye zenginlik katıyor.