BIST 100 9.640 DOLAR 34,64 EURO 36,37 ALTIN 2.920,55
8° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Üvercinka şiirde öyküyü tartışıyor

Üvercinka şiirde öyküyü tartışıyor

Üvercinka, bu ayki kapak yazısında “şiirde öykü” temasını ele alarak şiirimizden ilginç anımsatmalar getiriyor.

Cemal Süreya Kültür Sanat Derneği’nin yayın organı olan Üvercinka, Şubat 2020 tarihli 64. sayısı ile raflarda yerini aldı. Üvercinka, bu ayki kapak yazısında “şiirde öykü” temasını ele alarak şiirimizden ilginç anımsatmalar getiriyor. Karatren Kültür Sanat haberlerinde ise 14 Şubat Dünya Öykü Günü dolayısıyla derneğin Beyoğlu’nda düzenlediği etkinliğe dikkat çekilerek Aydan Ay’ın “Her Günümüz Bir Öykü” başlıklı bildirisine yer veriliyor. Nazmi Bayrı, “Kara Gündür Gelir Geçmez” öyküsüyle Soma gerçeğinden kesitler sunuyor.

Halûk Cengiz; polemik özelliği de taşıyan “Homurdanmalar” üstbaşlıklı eleştirilerinin bu ayki diliminde, “Kirlenmenin Sınırlarında” adı altında “edebiyat ilke ve etiğini hiçe sayan” tutumları mercek altına alarak Doğan Hızlan’dan Leyla Şahin’e birçok yazarı değerlendiriyor.

Mustafa Karadeniz, “Garip ve İkinci Yeni Sarkacında Şiir Dili” incelemesinde çarpıcı saptamalar getirirken; Gizem Ece Gönül, “Şiirde Olumsuz Bir İmaj: Kentleşme” incelemesiyle, kentleşmenin zararlarından yakınmaların genelleştiği günümüzden çok önce Melih Cevdet, Turgut Uyar ve Ahmet Oktay’ın konuya şiirlerinde girdiğini örneklerle belirliyor.

Barış Erdoğan, “Alaçukta Oturan Yoksullar” denemesinde okuru Tevrat’tan Epiktetos’a ilginç yaklaşımlarla buluşturuyor. Uluer Aydoğdu, “Kaos ve Düzen” denemesinde evrene ve günlük yaşama ilişkin şaşırtıcı ayrıntılara kapı aralıyor. Hüseyin Alemdar, “Türküler İzinde” denemesiyle şiir – türkü ilişkisinin verimliliğini savunurken, Cemal Süreya’nın “Folklor Şiire Düşman” yazısına da göndermelerde bulunuyor.

Cezmi Güntay, “Cemal Süreya’yı 30. ölüm yılında CSKSD’nin programı ve Kadıköy Beldiyesi’nin katkılarıyla CKM’de gerçekleştirilen görkemli buluşmayı” basında yer alan ve almayan ayrıntılarıyla yansıtıyor.

Nihat Taydaş, “Başlangıçta Söz Vardı” yazısında okuru Ezop’tan Neyzen Tevfik’e sözün acıtan ve mutlu kılan toprağında gezintiye çıkarıyor. Işıl Madak Kaya, “İsimsiz Şehir” başlıklı denemesinde karanlıktan aydınlığa çıkış olanaklarını umutla arıyor. Fatih Mutlu, Üvercinka’nın sanal ortamda edebiyata ilişkin sorunlarını yanıtlarken, “Edebiyat Ana Akım Dışında Serpiliyor” saptamasını veriyor.

Üvercinka şiirde öyküyü tartışıyor - Resim : 1

Halit Payza; “Kuşçubaşı Eşref, Âkif, Yıldız’daki Baykuş ve Paşalar Savaşı” yazısında bir dönemin gerçeklerine ışık tutarken; Nusret Karaca, “Eleni’den Mustafa Kemal’e Mektup” yazısında okura yeni bir belge uzatıyor. “Bedrettin Devrimi Sürüyor” başlıklı haberde, Tarsus Cemevi’ndeki anma etkinliğinden kesitler sunuluyor.

Adnan Gümüş, “Mahale İlişme Halleri” günlüklerinin bu ayki bölümünde “Şiddet Üzerine Atölye Çalışması” başlığı altında şiddetin günlük yaşamdan evrensel boyuta uzanan görüntülerini sergiliyor. Olcay Bağır, “Dünü ve Bugünüyle Oscar Ödülü” başlıklı yazısında ilginç olayları anımsatırken, Oscar’ın politik niteliğine de ilgi çekiyor.

Türkân İldeniz, “Baylan” notlarında bir zamanlar edebiyat dünyasının uğrağı olan pastaneye katılanları anımsatırken; Seyyit Nezir, “Divana Gelen Şiirler” yazısında Behçet Necatigil’in “Dost Meclislerinde Kasideler” kitabından yola çıkarak postmodern şairin yaşam karşısındaki tutumunun Divan şairinden çok daha geri oluşunu gösteriyor. Turgut Tan, “AnıGünlükler”de lise yıllarının dostluklarından anılara yer veriyor.

Dergide Abdullah Nefes, Arsen Everekliyan, Ayten Demirağ, Barış Erdoğan, Çavlan Gençer, Damar Orhan Özgül, Emrah Sönmezışık, Fatma Aras, Fatma Başural, Gizem Ece Gönül, Günel Altıntaş, Halit Özboyacı, Hilmi Haşal, Mehmet Tektemur, Mustafa Alagöz, Ogün Hakan, Sevim Yazar, Şebnem Güngeçiren, Turgut Tan, Yıldız Tümerdem şiirleriyle yer alıyor.