BIST 100 9.550 DOLAR 34,54 EURO 36,01 ALTIN 3.005,46
5° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Ulaştırma Bakanı'ndan Çorlu tren faciası ile ilgili itiraf gibi açıklama

Ulaştırma Bakanı'ndan Çorlu tren faciası ile ilgili itiraf gibi açıklama

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, 25 kişinin yaşamını yitirdiği Çorlu tren faciasının ‘risksiz bölgede’ yaşandığını ve bu nedenle bölgede yol kontrolünün yapılmadığını söyledi.

Tekirdağ Çorlu’da 25 kişinin öldüğü, 340 kişinin yaralandığı tren faciasına ilişkin yargılama sonrasında Oğuz Arda Sel’in dedesinin, “Torunumu kucağıma alıp sevemiyorum, iki parça haline gelmişti” sözleri gündemdeki yerine korurken Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, kazaya ilişkin yeni değerlendirmeler yaptı.

BirGün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre, CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’a Plan ve Bütçe Komisyonu’nda sorular yöneltti. Aygun, tren raylarını kontrol eden yol bekçiliği sisteminin neden kaldırıldığını, Çorlu’da kaza tarihinden önce neden bir inceleme yapılmadığını ve hava koşullarına bağlı ne gibi önlemler alındığını sordu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, Aygun’a gönderdiği yanıtta, yol bekçiliği sisteminin sadece topografik olarak riskli bölgelerde devam ettiğini öne sürerek 25 kişinin öldüğü kazanın gerçekleştiği bölgenin ise riskli bölge kapsamında olmadığını söyledi. Turhan, ani gelişen hava koşullarında yol bekçiliği sisteminin çözüm olamayacağını iddia etti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, Çorlu Sarılar’da çok kısa sürede, dar alanda ve hattın işletmeye açıldığı tarihten bu yana görülmeyen aşırı yağış yaşandığını savundu. Yol bekçiliğinin riskli yol bölgelerinde devam ettiğini söyleyen Turhan, “Hadisenin olduğu yol kesimi, altyapı ve topografik yönden riskli bölgeler kapsamına girmemektedir. Kaldı ki yol bekçileri aynı yerde, sabit beklemeyip hat üzerinde günlük yaklaşık 10 kilometrelik mesafeyi gidip gelerek yaya olarak kontrol etmektedirler” dedi.

YOL BEKÇİLİĞİ, AŞIRI YAĞIŞTA İŞE YARAMIYOR

Bakan Turhan yanıtında ayrıca, “Yol bekçiliği sistemi, ansızın ve ani gelişen durumlarda yüzde 100 çözüm olmayacak olup, bekçinin geçmesini müteakip de hadiseler meydana gelebilmektedir. Nitekim daha önceki yıllarda yol bekçisinin görevi kapsamında bulunan mesafeyi geçtikten sonra veya hadise yerine varmadan olmuş vakalar bulunmaktadır” dedi.

Turhan, yeni yol bekçilerinin göreve alınıp alınmayacağı sorusuna yanıt vermezken “Riskli yerlerin izlenmesi ve olası hadiselerin önüne geçilmesi amacıyla erken uyarı sistemleri ile uyarıcı ve alıcı sensör uygulamaları hakkında pilot bölge uygulamalarına başlanmış olup, çalışmalar devam etmektedir” bilgisini verdi.