Türkiye’nin en pahalı tüneli olan Göcek Tüneli geçişine zam geldi. Deli Dumrul Tüneli olarak adlandırılan 926 m.uzunluğundaki tünelde artık birinci sınıf araçlar (otomobil) için 11 lira yerine 15 liraya, ikinci sınıf araç (kamyon) 20 lira yerine 25 liraya, üçüncü sınıf araç (dingilli kamyon ve dingilli otobüs) 25 lira yerine 37 TL’ye, dördüncü sınıf araç grubu (tır) 38 lira yerine 45 liraya geçiş yapabilecek.
2.TÜNELİ DEVLET YAPTI
2006 yılında tek bölüm olarak yap-işlet-devret modeli ile hizmete giren Göcek Tüneli, açıldığı günden bu yana uyguladığı fiyat politikası ile bölgede büyük tartışma yaratıyordu. Aralık 2015’de devlet kendi imkanları ile 2.tüneli yaptı. Ancak 65 milyon liraya mal olan 2.tünel aylarca açılmadı. Hükümet ile Şirket arasında devam eden görüşmeler sonunda, aylarca atıl durumda kalan 2.tünel de hizmete girdi. Firma kısa süre sonra kendi yaptığı bölümü kapattı ve sadece devletin yaptığı 2.bölümü araç geçişinde kullanılmaya başlandı.
ÜCRETSİZ OLACAKTI
Tünel siyasetçilerin her zaman vaatleri arasındaydı. Ak Parti eski Milletvekili Ali Boğa, 2.tünel inşaatının başlangıcında “Tünel bedava olacak” demişti. Zamanın Başbakanı Ahmet Davutoğlu’da 2015’deki Muğla’ mitinginde, “Dalaman ile Fethiye’yi birleştiren Muğla’yla, Antalya arasında bağ kuran Göcek 2 Tüneli Muğlalılara ücretsiz olacak inşallah” demişti. Ancak Türkiye Cumhuriyetin Başbakanı’nın söylediği bu söze rağmen, bu hiç gerçekleşmedi.
Zamlara tepki gösteren CHP Muğla Milletvekili Süleyman Girgin, "Göcek Tüneli yalnızca 960 metre olmasına karşın, birinci sınıf araçlar için bu tünelden geçişten 2022 yılı için 15 lira gibi afaki bir ücret alınıyor. Hem geliş hem de gidiş yönünde iki defa ücret ödemek zorundasınız. Buna karşın, içerisinde Göcek Tüneli'nin 3 katı büyüklüğüne sahip Selahattin Tüneli bulunan 119 km uzunluğundaki İzmir-Aydın Otoyolu 2022 yılı için yalnızca 9.5 liradır." dedi.
2025'E KADAR SÜRECEK
Girgin, şunları söyledi:
TBMM’de Bakanlık Bütçe görüşmelerinde Göcek tünelinin ücretli olmasına ilişkin sorduğumuz soruya Bakanlık tarafından Göcek Tünelinin yap-işlet-devret modeli ile ihale edildiği ve devlet tarafından yapılan ikinci tünelin de şirkete devredilerek 2032 yılına kadar olan sözleşmeden mahsup edilerek 31 Aralık 2025 yılına kadar şirket tarafından işletileceği belirtildi. Yani soygun 2025'e kadar sürecek.
Ayrıca verilen cevapta vatandaşların tüneli kullanmak istemezlerse diğer yolu tercih edebilecekleri söylendi. Soruyoruz; hani Göcek Tüneli ücretsiz olacaktı?