BIST 100 9.650 DOLAR 34,60 EURO 36,31 ALTIN 2.978,56
9° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

'Türkiye'de eğitim sistemi hızla gericileşiyor'

'Türkiye'de eğitim sistemi hızla gericileşiyor'

Eğitim-İş Genel Başkanı Kadem Özbay, Milli Eğitim Şurası'nın toplanmasının ardından eğitim sistemine ilişkin sorunları değerlendirdi. Özbay, piyasacı zihniyetin eğitim sistemine gittikçe hakim olduğunu belirtti.

Milli Eğitim Şurası, milli eğitim sistemi için tavsiye kararları almak üzere 7 yıl aranın ardından toplandı. 20. Milli Eğitim Şurası'nda kurulan "Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği", "Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi" ve "Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi" özel ihtisas komisyonları üyeleri, görüş ve önerilerden oluşan taslak maddeler üzerinde dünkü çalışmalarını tamamladığını duyurdu.

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) Genel Başkanı Kadem Özbay da, Türkiye'deki eğitim tablosunu, eğitim alanındaki gelişmeleri ve Milli Eğitim Şurası'nı soL'a değerlendirdi.

Türkiye'deki eğitim sisteminin hızla gericileştiğini ve eğitim alanında piyasacı bir mantığın egemen olduğunu söyleyen Özbay, eğitim alanında birçok sorunun bulunduğunu ifade ederek sorunları düzeltmeye, kamusal ve bilimsel eğitimi var etmeye yönelik hiç çabanın olmadığını dile getirdi.

Devletin tesis etmesi gereken en temel haklardan olan eğitim hakkının gün geçtikçe daha da özelleştirmeci bir politikayla şekillendiğini aktaran Özbay, özel okul sayısının hızla arttığını hatta okul denemeyecek birçok binanın kamu kaynaklarıyla teşvik edilerek eğitim öğretim alanı şeklinde tarif edildiğini belirtti.

Eğitim alanında tüccar zihniyetinin ve kâr zarar mantığıyla yaklaşımın hakim olduğunu söyleyen Özbay "Devlet okullarındaki en temel ihtiyaçlar bile kamu kaynaklarıyla karşılanamıyor. Velilerin, öğrencilerin hatta öğretmenlerin ceplerine göz dikildiğini, onlardan bir şekilde kaynak yaratılmaya çalışıldığını görüyoruz. Özel okullardaysa veliler müşteri olarak görülüyor" dedi.