BIST 100 9.660 DOLAR 34,59 EURO 36,25 ALTIN 2.927,49
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Türk Telekom 2019’a rekor büyümeyle başladı

Türk Telekom 2019’a rekor büyümeyle başladı

Yılın ilk çeyreğinde kârını geçen yılın aynı dönemine göre 3’e katlayan Türk Telekom, büyümede yine rekor kırdı

2019 ilk çeyrekte rekor düzeyde 5,4 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom, yüzde 15,3’lük yıllık büyüme rakamıyla 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını kaydetti.

Faaliyet giderlerinin kontrolündeki etkin performansını sürdüren Türk Telekom, yine 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek FAVÖK (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) artışını gerçekleştirdi ve geçen yılın aynı dönemine göre kârlılığını yaklaşık üçe katlayarak 310 milyon TL net kâr elde etti.

Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, “Yılın ilk üç ayına ait finansal ve operasyonel sonuçlarımız, geçen yılki güçlü performansımızı 2019’da da hız kesmeden sürdürdüğümüzü gösteriyor. İlk çeyrekte yine operasyonel verimliliğimize odaklanarak etkin bir gider yönetimi ve grup içi sinerjiler ile FAVÖK marjımızı rekor seviyeye çıkardık. Satış gelirlerimizi rekor artışla 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek değerine ulaştırdık. Yeni yönetimimizden aldığımız destek ve yakaladığımız sinerji ile stratejimizi başarılı bir şekilde hayata geçirerek kârlılığımızı da geçen yılın ilk çeyreğine göre neredeyse üçe katladık” dedi.

2019 ilk çeyrekte Türk Telekom’un özellikle 5G alanında pek çok yeni teknolojiyi deneyerek ülkemize kazandırdığını da aktaran Doany, ayrıca, “İlk çeyrekte gerçekleştirdiğimiz 500 milyon ABD doları tutarında tahvil ihracına, 39 ülkeden 5 kat talep topladık. Bu da, güçlü bilançomuzun, faaliyet sonuçlarımıza yansıyan rekor müşteri, gelir, faaliyet karlılığı büyümesinin, yüksek nakit yaratma kapasitemizin yatırımcılar tarafından da takdir edildiğini gösteriyor. 2023 Türkiye’sine doğru hızla ilerlerken Türk Telekom olarak ülkemizi kalkındıracak teknolojik değerler yaratmaya ve Türkiye’yi geleceğe bağlamaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom, 2019 yılının ilk üç ayına ait finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Türk Telekom, 2018’de yakaladığı güçlü büyüme eğilimini yılın ilk çeyreğinde de sürdürürken, çift haneli büyüme rakamı ve yüksek faaliyet kârlılığı 2019’un ilk üç ayına damga vuran ana unsurlar oldu. 2019 ilk çeyreğinde Türk Telekom’un toplam abone sayısı da bir önceki yılın aynı dönemine göre 4,1 milyon artışla 46,7 milyona yükseldi.

YÜZDE 15,3'LÜK REKOR GELİR BÜYÜMESİ İLE KÂRINI ÜÇE KATLADI

2019’un ilk üç ayında yüzde 15,3 büyüme ile 5,4 milyar TL gelir elde eden Türk Telekom 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını gerçekleştirdi. Türk Telekom’un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı da (FAVÖK) geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34,7 artarak 2,7 milyar TL olarak gerçekleşti. Etkin gider yönetimi sayesinde geçen yıla göre 7,1 puanlık iyileşme sağlanan FAVÖK marjı ise son 12 yılın en yüksek değeri olan yüzde 49,1’e ulaştı. Yılın ilk çeyreğinde satış gelirleri ve FAVÖK’te elde edilen rekor büyüme ve FAVÖK marjındaki yüksek artış sonucunda Türk Telekom’un net kârı, geçen yılın ilk çeyreğindeki değeri üçe katlayarak 310 milyon TL olarak gerçekleşti. Türkiye’nin dijital dönüşümüne yatırımlarını hız kesmeden sürdüren Türk Telekom’un yatırım harcamaları da, 2019’un ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre %10 artarak 637 milyon TL’ye yükseldi.

SON BİR YILDA 4,1 MİLYON YENİ ABONE KAZANDI

Yılın ilk çeyreğinde 737 bin net abone kazanımı sağlayan Türk Telekom, toplam abone sayısını 46,7 milyona taşıdı. Türk Telekom’un toplam internet abone sayısı 131 bin artış ile 11 milyonu aşarken mobil abone sayısı ise ilk çeyrekte 575 bin artışla 22,1 milyona yükseldi. İlk çeyrekte mobilde net kazanımların yüzde 96'sını faturalı aboneler oluştururken faturalı abone oranı da yüzde 58'e ulaştı. Bir yıl önce yüzde 87 olan LTE nüfus kapsama alanı ise ilk çeyrekte yüzde 92'ye genişledi. Yalın DSL hatları dahil, toplam sabit erişim hatlarının sayısı 14,5 milyonu aşarken TİVİBU büyük ekran pazarında ikinci sıradaki yerini korudu ve toplam ödemeli TV aboneleri ilk çeyrekte net 34 bin artışla 3,7 milyona ulaştı.

DOANY: "TÜRK TELEKOM'DAN İLK ÇEYREKTE REKOR BÜYÜME"

2019 birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını değerlendiren Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, 2018’de sergiledikleri rekorlarla dolu güçlü performansı 2019’da da devam ettirdiklerini belirterek “Altyapı ve yeni nesil teknolojilere yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürerek Türkiye’yi geleceğe hazırlıyoruz” dedi. Doany, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Yeni yönetimimizden aldığımız destek ve yakaladığımız sinerjinin de etkisiyle, yılın ilk çeyreğinde operasyonel verimliliğimize odaklanarak FAVÖK marjımızı rekor seviyeye çıkardık. Ayrıca, 2008’deki halka arzdan bu yana en yüksek ilk çeyrek gelir artışını gerçekleştirdik. Net kârımızı geçen yılın aynı dönemine göre neredeyse üçe katladık. Fiber hane erişimimiz 19,1 milyonu aşarken yarım milyonun üzerinde mobil abone kazanımı ile mobildeki pazar payı hedefimize çok yaklaştık. Tüm bu sonuçlar kendini işine adamış bir ekip ve sağlam bir stratejinin başarılı şekilde uygulanması ile gerçeğe dönüştü.”

"KURDAKİ DALGALANMANIN FİNANSALLARIMIZA ETKİSİNİ AZALTTIK"

Döviz kurundaki dalgalanmadan korunmaya yönelik yeni türev ürünler geliştirdiklerini de aktaran Doany, “İki yıl önce sadece yüzde 13 olan döviz etkisinden korunma oranımızı ilk çeyrekte yüzde 84’e kadar çıkardık. Yabancı Para riskimizi bu denli azaltmamız, kurların finansallarımız üzerindeki etkisini düşürerek daha öngörülebilir bir net gelir ve sürdürülebilir temettü elde etmemizi sağlayacak” dedi.
“Faaliyetlerimizin başarılı sonuçları uluslararası yatırımcıların takdirini topluyor”

Türk Telekom’un ilk çeyrekte 500 milyon ABD doları tutarında tahvil ihracı gerçekleştirdiğini kaydeden Doany, “Yurtdışından 39 ülkeden 264 yatırımcının katılımıyla, ihraç miktarının 5 katı kadar talep topladık. Bu da, güçlü bilançomuzun, faaliyet sonuçlarımıza yansıyan rekor müşteri, gelir, faaliyet karlılığı büyümesinin, yüksek nakit yaratma kapasitemizin yatırımcılar tarafından da takdir edildiğini gösteriyor. Bu tahvil ihracı sayesinde finansman vade ve maliyet yapımızı geliştirmeye devam edeceğiz” dedi. Doany, 2019 ilk çeyrekte gerçekleştirdikleri diğer önemli gelişmelerle ilgili ise şöyle konuştu:

"TÜRKİYE'NİN EN ÇOK İNDİRİLEN DİJİTAL KLAVYESİ TAMDU'YU TAMAMIYLA YENİLEDİK"

“Türkiye’nin ilk yerli ve milli dijital klavyesi TAMBU’yu, kullanıcı istek ve beklentileri doğrultusunda tasarımından arayüzü ve içeriklerine kadar tamamıyla yeniledik. İçeriğine eklenen arama motoru, lokasyon arama, etiket arama, anında çeviri gibi birçok yeni ve eşsiz özelliği ile TAMBU, halen Türkiye’nin en çok indirilen dijital klavyesi olarak duygularımıza tercüman olmayı sürdürüyor. İlk çeyrek itibari ile TAMBU, 8,7 milyon indirilme rakamına ulaştı ve yeni arayüzünün ardından TAMBU üzerinden 41 milyar etkileşim gerçekleşti. Ayrıca, Horizon İnteraktif Ödülleri'nden Altın ödül ile dönen müşteri odaklı platformumuz ONLİNE İŞLEMLER ilk çeyrek sonu itibari ile 26,4 milyon kez indirildi. Bu da dijital alandaki adımlarımızın tüketicilerimizin nezdinde ne kadar olumlu bir şekilde kabul gördüğünü bize gösteriyor. Ek olarak, geçtiğimiz günlerde yine tüketicilerin çok seveceğine inandığımız, Wirofon mesajlaşma platformunun da mimarı olan ekibimizle birlikte yepyeni yerli ve milli mesajlaşma uygulamamız LAFF’ın beta sürümünü sunmuş olmaktan büyük heyecan duyuyoruz.”

"TT VENTURES İLE TEKNOLOJİ GİRİŞİMLERİNE YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDİYOR"

“Büyüme aşamasındaki girişimleri desteklemek adına kurduğumuz sektörün ilk kurumsal girişim sermayesi şirketi TT VENTURES ile yatırımlarımıza eğitim alanında Mentalup ile devam ettik. Aynı zamanda PİLOT programımızın eski mezunlarından olan Mentalup, çocuklara yönelik Türkiye’nin ilk oyunlaştırılmış eğitim platformu olma özelliği taşıyor.”

"BU TOPRAKLARIN DEĞERİ TÜRK TELEKOM TÜRKİYE'YE HİZMET EDİYOR"

Ayrıca, Türk Telekom’un uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance tarafından, üst üste 11. kez Türkiye’nin En Değerli Telekomünikasyon Markası seçildiğinin de altını çizen Doany, sözlerini “Türk Telekom bugün, Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin tamamı dâhil pek çok özel ve kamu kuruluşuna dijitalleşme yolculuklarında kılavuzluk ediyor. 2023 Türkiye’sine doğru hızla ilerlerken Türk Telekom olarak bir yandan altyapı yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürürken bir yandan da ülkemizi kalkındıracak yerli ve milli teknolojiler geliştirmeye, teknoloji girişimlerini desteklemeye, Türkiye için değer yaratarak Türkiye’yi geleceğe bağlamaya devam edeceğiz” diye noktaladı.

TÜRK TELEKOM GRUBU HAKKINDA

178 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir. Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

"TÜRKİYE'NİN ÇOKLU OYUNCUSU"

Türk Telekom, 31 Mart 2019 itibarıyla 14,5 milyon sabit erişim hattı, 11 milyon genişbant, 3,7 milyon TV ve 22,1 milyon mobil aboneye hizmet vermektedir. Türk Telekom Grubu şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 32.770 çalışanıyla hizmet vermektedir.

Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup, mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş., perakende internet hizmeti, IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobile TV, Smart TV Hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş., yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş., BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş., çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş., proje geliştirme ve kurumsal risk sermayesi şirketi TT Ventures Proje Geliştirme A.Ş., elektrik tedarik ve satış şirketi TTES Elektrik Tedarik Satış A.Ş.’nin, toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı Türk Telekom International’ın doğrudan; Türk Telekom International iştiraklerinin, Televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı Net Ekran şirketlerinin, cihaz satış şirketi TT Satış ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’nin ve ödeme hizmetleri şirketi TT Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.’nin ve rehberlik hizmetleri şirketi 11818 Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş.’nin ise dolaylı olarak %100’üne sahiptir.