BIST 100 9.626 DOLAR 34,57 EURO 36,25 ALTIN 2.971,85
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Trafiği hafifletecek metro hattı 1 yıldır Cumhurbaşkanlığı'ndan onay bekliyor

Trafiği hafifletecek metro hattı 1 yıldır Cumhurbaşkanlığı'ndan onay bekliyor

CHP’li 6 ilçenin tam göbeğinden geçen ve milyonlarca kişinin yararlanacağı Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP metro hattı, Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 1 yıldır imza bekliyor. Hattın, İstanbul'un doğu-batı aksında önemli yolculuk talebini karşılayan Yenikapı-Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ile entegre olmasıyla da Tarihi Yarımada'dan Büyükçekmece ve Beylikdüzü'ne kadar raylı sistem ulaşımı sağlanacak. Böylece, E5 üzerindeki araç trafiği önemli ölçüde azalacak.

İstanbul'un bugüne dek hiçbir metro yatırımı yapılmamış batı kesimi için İBB tarafından proje ve finansı hazırlanan, 3.5 milyon kişiye hizmet verecek 18.4 km'lik Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metrosu, Cumhurbaşkanlığı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'ndan 1 yıldır imza bekliyor.

Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre; İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu 16 Ocak'ta sosyal medya hesabından “Milyonlarca vatandaşın kullanacağı İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü metrosunun yapımını kimse engelleyemeyecek. Projeler hazır, yatırımcılar hazır, finansmanı hazır. Ama bir imza eksik. NEDEN?” diye sordu. İBB, metrobüs hattını ve E-5 trafiğini rahatlatacak metronun proje ve fizibilite çalışmalarının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nden (AYGM) gelen talep üzerine revize edildiğini açıkladı.

YATIRIM BÜTÇESİ HAZIR

Revize projenin Mart 2021'de yeniden bakanlığa gönderildiği, finansmanın da Mayıs 2021'de Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile İBB arasında Yeşil Şehir Aksiyon Planı mutabakatı ile sağlanarak yatırım bütçesinin hazır hale getirildiği belirtildi.

İBB yönetiminin, AYGM'den cevap gelmemesi nedeniyle Kasım 2021'de Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı ile görüşmelerde bulunduğu, AYGM onayı olmadan inceleme ve onay sürecinin başlatılamayacağı bilgisinin verildiği aktarıldı. Bu nedenle, metronun 15 Ocak'ta açıklanan kamu yatırım programına dahil edilemediği belirtildi.

Trafiği hafifletecek metro hattı 1 yıldır Cumhurbaşkanlığı'ndan onay bekliyor - Resim : 1

23 HAZİRAN 2019'DAKİ SEÇİM SONUÇLARINA GÖRE HAZIRLANMIŞTIR

İBB'nin, nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu bu 6 ilçeyi içine alan metro projesi, 18.4 km'lik çok hayati güzergahta trafik çilesini bitirecekti. Ancak iktidar, CHP'ye puan yazmaması için projeye onay vermiyor, kendi seçmenini de cezalandırıyor.

METRO HATTININ GEÇTİĞİ 6 İLÇE CHP TARAFINDAN YÖNETİLİYOR

Onay alınamayan metro hattı; Bakırköy, Küçükçekmece, Avcılar, Beylikdüzü ve sınırındaki Büyükçekmece ilçelerini yakından ilgilendiriyor. Bu hattan Esenyurt'a da bir bağlantı hattının yapılması planlanıyor. Hattın geçtiği 6 ilçenin de CHP tarafından yönetiliyor olması dikkat çekiyor.

Beylikdüzü-Çobançeşme arasında doğrudan metrobüs aksını takip edecek 18.43 km ve 10 istasyonlu Sefaköy-Beylikdüzü-TÜYAP Metrosu, bu akstaki metrobüs yolculuğu talebini önemli ölçüde azaltacak. Hattın, İstanbul'un doğu-batı aksında önemli yolculuk talebini karşılayan Yenikapı-Atatürk Havalimanı Hafif Metro Hattı ile entegre olmasıyla da Tarihi Yarımada'dan Büyükçekmece ve Beylikdüzü'ne kadar raylı sistem ulaşımı sağlanacak.

Böylece, E5 üzerindeki araç trafiği önemli ölçüde azalacak. Yine hattın Esenyurt-Saadetdere uzatmasıyla, Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey-Esenyurt Metrosu'na entegrasyon sağlanacak. Bu bölüm de TEM üzerindeki araç yolculuklarını hafifletecek.