BIST 100 9.132 DOLAR 34,23 EURO 37,51 ALTIN 2.877,54
23° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Siyasi partilerin sosyal medyaya harcadıkları reklam parası belli oldu 

Siyasi partilerin sosyal medyaya harcadıkları reklam parası belli oldu 

Seçimler yaklaşırken Facebook’taki siyasi reklamlar artıyor. Araştırma yapan Gözlemevi, siyasi partilerin insanların fikirlerini etkilemek için Facebook üzerinden siyasi reklamlar yaptığını tespit etti.

Teknoloji firmalarının ihmallerini ortaya çıkaran Gözlemevi, son araştırmasında Facebook’un seçmen iradesine etkilemeye çalıştığını gözler önüne serdi. Siyasi ve sosyal meselelerle ilgili verilen dijital reklamları inceleyen merkez hem muhalefeti destekleyen hem de iktidarı destekleyen Facebook hesaplarının aynı kişi tarafından yönetildiğini tespit etti.

“DEVA REKLAMA 185 BİN TL HARCADI”

Araştırmaya göre, Ekrem İmamoğlu’nun iki senedir düzenli reklam verirken, son bir ayda hiç reklam vermediği görülüyor. Mansur Yavaş ve Kemal Kılıçdaroğlu ise son 2 yılda hiç siyasi reklam vermemiş. CHP’nin en güçlü üç adayının son 1 ayda hiç reklam vermemesi, bir parti stratejisine işaret ediyor olabilir. Verilere baktığımızda Deva Partisi’nin reklam harcamalarındaki artış dikkat çekiyor. Deva Partisi’nin son bir ayda 185 bin 148 TL harcayarak, 2 yılda yaptığı reklam harcamalarının yüzde 25’ini son 1 ayda gerçekleştirdiğini görüyoruz.

Siyasi partilerin sosyal medyaya harcadıkları reklam parası belli oldu  - Resim : 1