Teknoloji firmalarının ihmallerini ortaya çıkaran Gözlemevi, son araştırmasında Facebook’un seçmen iradesine etkilemeye çalıştığını gözler önüne serdi. Siyasi ve sosyal meselelerle ilgili verilen dijital reklamları inceleyen merkez hem muhalefeti destekleyen hem de iktidarı destekleyen Facebook hesaplarının aynı kişi tarafından yönetildiğini tespit etti.
“DEVA REKLAMA 185 BİN TL HARCADI”
Araştırmaya göre, Ekrem İmamoğlu’nun iki senedir düzenli reklam verirken, son bir ayda hiç reklam vermediği görülüyor. Mansur Yavaş ve Kemal Kılıçdaroğlu ise son 2 yılda hiç siyasi reklam vermemiş. CHP’nin en güçlü üç adayının son 1 ayda hiç reklam vermemesi, bir parti stratejisine işaret ediyor olabilir. Verilere baktığımızda Deva Partisi’nin reklam harcamalarındaki artış dikkat çekiyor. Deva Partisi’nin son bir ayda 185 bin 148 TL harcayarak, 2 yılda yaptığı reklam harcamalarının yüzde 25’ini son 1 ayda gerçekleştirdiğini görüyoruz.