Arama motoru optimizasyonu (SEO), bir arama motorunun organik sıralamasından bir web sitesine hedeflenen trafiği alma amacıyla farklı stratejilerin uygulandığı kapsamlı bir süreçtir. Organik arama, insanların çevrimiçi içerik keşfetme yollarından biri olduğundan, daha yüksek sıralamalarda yer almak bir web sitesine daha yüksek organik trafik sağlamak anlamına gelebilir. Markalar ve işletmeler internet ortamındaki görünürlüğün gücünü ve sağladığı avantajları keşfettikçe web tasarım ve SEO hizmetlerine gösterilen ilgi artmaktadır. ve İzmir SEO gibi özelleştirilmiş aramalarda alanında uzman ve deneyimli profesyonellere ulaşmak isteyen marka ve işletmelerin sayısında önemli bir artış görülmektedir. Boosted Craft deneyimli profesyonellerden oluşan kadrosuyla web tasarım ve SEO alanındaki başarıları ile öne çıkmaktadır. Siz de faaliyet gösterdiğiniz sektör her ne olursa olsun Boosted Craft ile iletişime geçebilir, markanız ya da işletmenizi büyütmek için çok önemli bir adım atabilirsiniz.
Günümüzde web sitelerinin başarısında çok önemli bir rol üstlenen SEO, arama motoru algoritmalarına en iyi uyumu sağlamak amacıyla gerçekleştirilen teknik ve içerik optimizasyonlarını kapsar. Kısacası SEO tamamen web sitelerinin arama sonuçlarının organik (ücretsiz) bölümündeki sıralamasını iyileştirmekle ilgilidir. Belirli bir anahtar kelime için yüksek sıralama almanın temel faydası ise web sitenize her ay "ücretsiz" trafik alabilmenizdir.
Google’da ya da diğer arama motorlarında herhangi bir ürün, hizmet ya da bilgi aradığınızda arama motoru algoritması, o arama motorunun en iyi olarak değerlendirdiği sonucu size sunmak için gerçek zamanlı olarak çalışır. Özellikle Google aramanıza en iyi yanıtı verecek sonuçları sıralamak için yüz milyarca sayfadan oluşan dizini tarar.
Google sıralama ölçümlerini açıklama konusunda zaman zaman ketum davransa da, uzmanların araştırmalarına ve arama motorlarından alınan çeşitli ipuçlarına göre bazı bilgilere ulaşmak mümkün. Arama motorları mevcut bilgileri toplamak için tarayıcılar ya da botlar kullanırlar. Web sitesinde gezinme, dahili ve harici bağlantıları okuma yoluyla botlar sayfaların içeriğini anlar. Bunun sonucunda arama motorları en iyi sonuçlar olarak daha iyi görünürlüğe sahip olan sayfaları listelerler.
Google, algoritmasının iç işleyişini kamuya açıklamasa da, web sitelerinin ve web sayfalarının sıralanmasında kullanılan unsurların neler olduğu bilinmektedir.
Sayfa:
Şunu baştan kabul edelim, hiç kimse yaptığı aramayla ilgisiz sonuçların kendisine sunulmasını istemez. Çikolatalı kurabiye tarifleri diye arama yaptığınızda elektrikli süpürgelerle ilgili web sayfalarını görmek tahmin ediyoruz ki sizin de hoşunuza gitmez. Google’ın öncelikle arama sırasında kullanılan anahtar kelime ile yakından alakalı sayfaları aramasının temel nedeni tam da kullanıcıların sahip olduğu bu bakış açısıdır. Ancak Google’ın yalnızca en alakalı sayfaları en üstte sıraladığı gibi yanlış bir düşünceye kapılmamak gerekir. Çünkü her arama terimi için binlerce hatta belki de milyonlarca alakalı sayfa vardır. Bu aşamada sonuçların en iyiyi en üste çıkaracak şekilde sıralanması için algoritmanın diğer unsurları devreye girer.
Otorite, Google’ın içeriğin doğru ve güvenilir olup olmadığını belirleme yöntemidir. Peki Google bir sayfanın otoritesini nasıl değerlendirir? Elbette o sayfaya bağlantı veren diğer web sayfalarının sayısına ve kalitesine bakarak. Bir sayfa ne kadar çok kaliteli bağlantıya yani backlink’e sahip olursa arama motoru sıralaması o kadar yüksek olur.
Web sayfasındaki içerik alakalı ve yetkili olabilir. Ancak yararlı değilse, Google bu içeriği arama motoru sonuçlarının en üstüne taşımak istemez. Aslında Google "daha kaliteli içerik" ile "faydalı" içerik arasında bir ayrım olduğuna dair kamuoyuna bir açıklamada bulunmuştur. Bu kapsamda Google, kullanışlılığı büyük ölçüde “Kullanıcı Deneyimi Sinyallerine” dayanarak ölçmektedir. Diğer bir deyişle kullanıcıların arama sonuçlarıyla nasıl etkileşim kurduğu Google nezdinde çok önemlidir. Google kullanıcıların belirli bir arama sonucunu gerçekten beğendiğini gördüğü takdirde sıralamada önemli bir artış sağlar.
SEO web sitelerini Google, Bing, Amazon veya YouTube olsun, sıralamada yer almak istediğiniz arama motoru için optimize ederek çalışır. Bu nedenle SEO’nun temel amacının, bir arama motorunun web sitenizi bir kullanıcının aramasında genel olarak en iyi sonuç olarak görmesini sağlamak olduğu söylenebilir. "En iyi" sonucu nasıl belirledikleri, otoriteyi, söz konusu sorguyla alaka düzeyini, yükleme hızını ve daha fazlasını dikkate alan bir algoritmaya dayanır.
Arama motorlarının sonuç sayfaları organik ve ücretli sonuçlar olmak üzere iki ayrı bölüme ayrılır. Organik arama sonuçları, %100 liyakat esas alınarak sıralanan doğal sonuçlardır. Organik arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almak için Google'a veya diğer arama motorlarına ödeme yapılmaz. Arama motorları organik arama sonuçlarını yüzlerce farklı sıralama faktörüne göre sıralar. Ancak genel olarak organik sonuçlar, Google tarafından konuyla ilgili en göreceli, güvenilir ve yetkili web siteleri veya web sayfaları olarak kabul edilir.
Ücretli arama sonuçları ise organik sonuçların üstünde veya altında görünen reklamlardır. Ücretli reklamlar organik listelemelerden tamamen bağımsızdır. Ücretli sonuçlar bölümündeki reklamverenler, belirli bir arama sonuçları grubundan tek bir ziyaretçi için ne kadar ödemeye hazır olduklarına göre “sıralanır”.
Site: