BIST 100 9.550 DOLAR 34,54 EURO 36,01 ALTIN 3.005,46
17° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nedir? SEO Nasıl Yapılır?

SEO nedir ve SEO’nun nasıl yapıldığı hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu nihai kılavuza göz atın.

hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, bu nihai kılavuza göz atın.

SEO nedir?

SEO, 'Arama Motoru Optimizasyonu' anlamına gelir. Google ve diğer arama motorlarının arama sonuçlarında üst sıralara çıkmalarını sağlamak için web sayfalarınızı optimize etme uygulamasıdır. Bu, insanların çevrimiçi arama yaparken web sitenizle karşılaşma olasılığının daha yüksek olacağı anlamına gelir. SEO, organik – yani ücretsiz – arama sonuçlarındaki sıralamaları iyileştirmeye odaklanır.

SEO önemlidir çünkü;

  • Arama motoru kullanıcılarının çoğunluğunun (%70'den fazlası) arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERPS) ilk 5 öneriden birine tıklama olasılığı daha yüksektir. Bundan yararlanmak ve web sitenize ziyaretçi veya çevrimiçi mağazanıza müşteri çekmek için web sitenizin en üst sıralardan birinde görünmesi gerekir.
  • SEO, web sitenizin sosyal tanıtımı için iyidir. Google’de arama yaparak web sitenizi bulan kişilerin Facebook, Twitter veya diğer sosyal medya kanallarında tanıtım yapma olasılığı daha yüksektir.
  • SEO sizi rekabette öne çıkarabilir. İki web sitesi aynı şeyi satıyorsa, arama motoru için optimize edilmiş web sitesinin daha fazla müşteriye sahip olması ve daha fazla satış yapması daha olasıdır.

SEO Nasıl Yapılır?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), başta Google olmak üzere tüm arama motorlarının vazgeçilmez bir parçasıdır. Peki SEO nasıl yapılır? Bu soruya cevap verebilmek için anahtar kelime analizi, rakip analizi, site analizi, site içi ve site dışı SEO, teknik düzenlemeler gibi çalışmaların yapılması gereklidir.

Bir SEO çalışmasında yapılanları genel hatlarıyla sıralamak gerekirse;

  • Site kodlarının arama motoru optimizasyonu uyumlu olacak şekilde optimize edilmesi, (Bunun için Wordpress açık kaynak kodlu sistemi önerebiliriz).
  • SEO analiz araçlarının verimli kullanımı,
  • Rakip sitenin çalışmalarını takip etmek,
  • Backlink sorgulama sitelerinin ve rakiplerin aldığı linkleri takip etmek ve buna göre bir yöntem geliştirmek,
  • Site hızının arama motorlarının beğeneceği bir seviyeye getirilmesi,
  • İçeriğin makale yazım kurallarına uygun olarak düzenlenmesi,
  • Resimlerin hem boyut hem de özgünlük açısından kontrolü,
  • Doğal backlink ile sitenize daha fazla referans sağlamak,
  • Zengin Snippet (Yapılandırılmış veri kullanımı),
  • Anahtar kelimeleri bulup analiz etmek ve içerikleri yönlendirmek,
  • Site içeriğinin yeterli uzunlukta olmasını sağlamak için incelemeler yapmak,
  • Spam’a yol açacak faktörlerden kaçınmak,
  • İçeriği ilk giren ve içerikte özgün olmaya çalışmak,
  • Sosyal medya yönetimi ile artan sosyal sinyaller. Böylece marka bilinirliğine katkı sağlamak,
  • Google kalite politikalarına uyumlu olmak,
  • Responsive tasarım ile tüm mobil cihazlarda ergonomik kullanım sağlamak,
  • Kaliteli bir SEO optimizasyonu; doğru anahtar kelimeleri, etiketleri, şemaları, sunucu hızını ve çok daha fazlasını içerir.

SEO, birden fazla teknik ve içerik sürecini içeren bir süreç olduğundan, temel düzeyde bir web sitesinde bile yukarıdaki adımları tamamlamak oldukça zor ve yorucudur.

Bir web sayfasının kullanıcılara sunulabilmesi için o sayfadaki içeriğin çoğu kişinin merak ettiği sorulara yanıt vermesi, mümkün olduğunca kendi dilinde ve alanında özgün içeriğe sahip olması gerekir. Ayrıca bu içeriğin bulunduğu sayfa olabildiğince hızlı açılmalı ve reklamlar veya diğer site içi eklentiler nedeniyle kötü bir kullanıcı deneyimine neden olmamalıdır.

Bugün tüm SEO sürecini kolaylaştıran birçok destek aracı bulunmaktadır. Örneğin site trafiğini ve özellikle organik trafiği izlemek için Google Analytics, yalnızca organik trafiği izlemek için Google Search Console ve Google Anahtar Kelime Planlayıcı bu araçlardır. Bunun dışında sektörde yaygın olarak kabul gören Ahrefs, SEMRush ve benzeri üçüncü parti hizmetler daha detaylı teknik analiz ve içerik analizi yapma şansı sunmaktadır.

SEO Nedir ve Nasıl Çalışır: Son Öneriler

SEO’nun ne olduğunu ve nasıl yapıldığını öğrendikten sonra, artık SEO'yu iyileştirmek için sitenizde değişiklikler yapmaya çalışabilirsiniz.

Ancak dikkate alınması gereken en önemli şey, içeriğinizin değerli ve hedef kitlenizle alakalı olup olmadığıdır.

Arama motoru optimizasyonunun sihrini gerçekleştirmesinin zaman aldığını unutmayın. SEO'nun faydalarını bir gecede almayacaksınız!

Arama motoru sıralamalarınızdan memnun değilseniz, profesoynel SEO hizmeti veren ORSA MEDYA’ya ulaşmanın zamanı gelmiş olabilir.

ORSA MEDYA, arama motoru sıralamalarınızı iyileştirecek ve daha alakalı organik trafik getirecek kaliteli SEO hizmetleri sunar.

ORSA Medya’dan SEO hizmeti teklif almak için bugün