Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2024KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

Sağlıkta memnuniyet düştü şikâyet arttı

Sağlık Bakanlığı’na bağlı kurumlarda son bir yılda hasta ve personel memnuniyetinde büyük düşüş yaşandı. Yapılan şikâyet sayısı ise tam 4 buçuk kat artarak 155 bini geçti. Hak ihlallerinde ise 7 kat artış yaşandı

Koronavirüs salgınıyla gözlerin çevrildiği Sağlık Bakanlığı’nda personel ve hasta memnuniyet düşerken bir yılda yapılan şikâyet sayısı ise dört buçuk kat arttı. “Sağlık çalışanlarının güvenli ortamlarda ve yüksek motivasyonla çalışmasının sağlanması temel hedeflerimizden biri” diyen Sağlık Bakanlığı’nda personel memnuniyeti de düştü.

Sağlık Bakanlığı 2019 yılı Faaliyet Raporu'nda yer alan bilgilere göre yurttaşlar, Sağlık Bakanlığı Hasta Başvuru Bildirim Sistemi’ne 2018 yılında toplam 33 bin 687 şikâyette bulunurken bu rakam 2019 yılında dört buçuk kat arttı. Hasta Başvuru Bildirim Sistemi’ne 2019 yılında yapılan şikâyet sayısı 155 bin 822'ye fırladı.

BirGün'ün haberine göre; faaliyet raporunda dikkati çeken bir başka ayrıntı ise Hasta Hakları Kurulları’nın verdiği hak ihlalleri kararlarında oldu. Raporda 2018 yılında Hasta Hakları Kurulları’na toplam bin 660 başvuruda bulunulduğu ve bu başvurulardan 268’ne hak ihlali kararı verildiği belirtildi. 2019 yılında Hasta Hakları Kurulları’na yapılan başvuru sayısı yaklaşık altı buçuk kat artarak 10 bin 707’ye yükseldi. Hak ihlali kararı verilen başvuru sayısı ise 2018 yılına oranla yedi kat artarak bin 865’e fırladı.

MEMNUNİYET GERİLEDİ

Rapora göre, 2018 yılında 678 sağlık tesisinde yaptığı araştırmada personel memnuniyeti yüzde 84 iken 2019 yılında 481 sağlık tesisinde yaptığı çalışmada personel memnuniyeti 83’e düştü.
2018 yılında 679 sağlık tesisinde yapılan araştırmada hasta memnuniyetinin ise yüzde 93 olmasına karşın 2019 yılında 689 sağlık tesisinde yapılan araştırmada memnuniyet yüzde 92 olarak ölçüldü.

CİMER'E BAŞVURULAR

Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) Koordinatörlüğüne de 2019 yılında Sağlık Bakanlığı’nın görev alanıyla ilgili toplam 243 bin 171 başvuru yapıldı. Başvurular incelendiğinde öne çıkan konuların yüzde 29,21’ini devlet hastanelerinde yaşanan sorunlar oluşturdu. Başvuruların yüzde 13,25’inin tedavi isteği, yüzde 9,51'inin hekim/doktor şikâyeti, yüzde 7,27’sinin rapor uygulamaları ve yüzde 6,15’inin ilaç talebi ile ilgili olduğu belirtildi.

ŞİKÂYET SAYISI 4.5 KAT ARTTI

>> 2018/ Şikâyet sayısı: 33 bin 687

>> 2019/ Şikâyet sayısı: 155 bin 822 Hak ihlalleri katlandı

>> 2018/ Başvuru: bin 660 / Hak ihlali kararı: 268

>> 2019/ Başvuru: 10 bin 707 / Hak ihlali kararı: Bin 865

SAĞLIK BAKANLIĞI İLE İLGİLİ CİMER'E 243 171 BAŞVURU

Başvuru başlık ve oranları şöyle sıralandı:

>> Devlet hastanelerinde yaşanan sorunlar: Yüzde 29,21

>> Tedavi talebi: Yüzde 13,25

>> Hekim şikayeti: Yüzde 9,51’inin

>> Rapor uygulamaları: Yüzde 7,27

>> İlaç talebi: Yüzde 6,15

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER