Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2024KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

Sağlık Turizmi Aracı Kurum Yetki Belgesi

Sağlık turizmi aracı kurum yetki belgesi sağlık turizmi açısından etkili bir evrak olarak karşımıza çıkmaktadır. Ülkemizde son yıllarda sağlık turizmine verilen önem oldukça artmış durumda. Sağlık turizm faaliyetlerinin gerçekleşebilmesi için ilk olarak aracı acenteler ile iletişime geçilmesi gerekmektedir. Yani sağlık turizminin ilk basamağı bu aracı kurumlardır.

Yurtdışından gelecek olan hasta vatandaşların ülkelere girişleri veya çıkışları bu aracı kurumlar tarafından yapılmaktadır. Ancak bu işlemelerin gerçekleşebilmesi için aracı kurumların yetki belgesine sahip olması gerekmektedir. 2021 yılı öncesine kadar aracı kurum yetki belgeleri sağlık bakanlığı bünyesinde hazırlanmaktaydı. Ancak 2021 yılında sonra bakanlık tarafından verilen karar ile yetki belgeleri uluslararası sağlık hizmetleri şirketi tarafından verilmektedir.

Ancak yetki belgelerinin alınması için gerekli kriterlerde değişiklik olmamıştır. Yetki belgesinin alınması için sahip olunması gereken temel kriterler şu şekildedir. Aracı kurumların yetki belgelerinin onaylanması için en az 3 adet sağlık tesisi ile protokol imzalaması gerekmektedir. Öte yandan aracı kurumlar 7/24 aktif hizmet verecek merkezlere sahip olup en az 2 tercüman ile çalışması gerekmektedir.

Tercümanların ise en az lisans eğitim seviyesinde sertifikası olması gerekmektedir. Son olarak ise bu personellerin en az B1 seviyesinde uluslararası geçerli dil yetkinlik belgesi almaları gerekmektedir. Sağlık turizmi aracı kurum yetki belgesi uluslararası çapta sağlık turizmi hizmetsinin sunulmasına yönelik hizmetlerin sunulması noktasında etkili bir evraktır.

Sağlık Turizmi Aracı Kurum Yetki Belgesi Nedir?

Sağlık hizmetleri için yurtdışından gelen yabancı uyruklu vatandaşlara hizmet sunan kurumlar sağlık acenteleridir. Bu hizmetler genel olarak doktor görüşmeleri, konaklama, tedavi bilgilendirme ve ulaşımı kapsamaktadır. Ayrıca tüm bu hizmetler verilirken gerekli olan yasal prosedürler de aracı kurumlar tarafından yapılmaktadır. Tüm bu işlemlerin profesyonel bir şekilde yapılabilmesi için de kurumlara yetki belgesi verilmektedir.

2013 yılında düzenlenen yönetmeliğe göre sağlık turizmi aracı kurumlarının yetki belgesi alması zorunlu kılınmıştır. Yetki belgesi olmadan sağlık turizmine katkı sağlamak idari cezalar ile sonuçlanmaktadır. Hatta acentelerin faaliyetlerine dahi son verile bilinmektedir. Genel olarak yetki belgeleri sağlık turizmi kapsamında gerçekleşecek olan tüm işlemlerin usulüne göre yapılmasını sağlamaktadır. Genel olarak yetki belgesine sahip olan kurumların yetki ve sorumlulukları şu şekildedir. Hizmetten yaralanmak isteyen tüm kişilere özel sağlık sigortası yapmaktır.

Tedavi alınacak veya yararlanılmak istenilen sağlık tesisi hakkında bilgi vermek. Kişinin sağlık tesisine aktarımı yapmaktır. Sağlık hizmeti ücretleri hakkında salık turistini bilgilendirmek ve ödeme şartlarını belirlemek. Sağlık turistinin kişisel verilerinin korunmasını sağlamaktır. Bu yetki ve sorunlulukların tamamı dilekçe ile belgelendirilmektedir. Dilekçeler ise yetki belgesi seri numarası ile onaylanmaktadır. Sağlık turizmi aracı kurum yetki belgesi titiz bir süreç sonrasında alınabilmektedir.

Sağlık Turizmi Aracı Kurum Yetki Belgesi Nasıl Alınır?

Sağlık turizmi aracı kurumları yetki belgelerini USHAŞ yani uluslararası sağlık hizmetlerinden almaktadırlar. Yetki belgesini almak için ilk olarak USHAŞ resmi internet sitesi üzerinden online başvuru yapılmalıdır. Online başvurunun ardından başvurular 7 iş günü içerisinde incelememekte aracı kurma geri dönüş yapılmaktadır. Daha sonrasında ise aracı kuruma yetki belgesi randevusu verilmektedir.

Acente randevuya başvuru dilekçesi istenilen evrakları ile gitmelidir. Aracı kurum yetki belgesi işlemlerinde istenilen belgeler şu şekildedir. Sağlık birimleri ile yapılan protokollerin aslı ve en az 3 adet fotokopisi. Acentenin ticari sicil kaydı ve fotokopisi. Ticari sicil kayıtlarının noter onaylı olması oldukça önemlidir. Öte yandan diğer evraklar ise imza sirküsü, sicil tasdiknamesi, acente sahibinin kimlik belgesi fotokopisi ve adli sicil beyanlarıdır.

Bu belgeler dışında eğer aracı kurum A sınıfı acente belgesine sahip ise ek olarak bazı evrakların hazırlanması gerekmektedir. Bu evraklar; acentede çalışan en az 5 personelin dil sertifikalarının aslı ve dil yeterlilik sınav sonuç belgeleridir. Öte yandan son olarak sağlık hasta yönetmelik formunda onaylı suretinin kuruma ibraz edilmesi gerekmektedir. Tüm bu evraklar tamamlandıktan sonra USHAŞ aracı kurumu denetlemeye gelmektedir.

Denetleme süresi şahsen başvurudan yaklaşık 15 iş günü sora yapılmaktadır. Denetlemelerden geçemeyen kurumlara 6 aylık bir süre verilmektedir. 6 ay içerisinde eksikliklerin giderilmesi durumunda yetki belgesi çıkarılmaktadır. Denetlemelerden doğrudan geçen aracı kurumlara ise 7 iş günü sonunda yetki belgesi teslim edilmektedir. Sağlık turizmi aracı kurum yetki belgesi kapsamlı bir şekilde hizmet sunulması konusunda yetki alınmasını mümkün kılmaktadır. IntClinics sizlere bu konuda yardımcı olmak için sizleri site ziyaretine beklemekte ve danışmanlık hizmetlerinde yardımcı olmaktan memnun olur.

Sağlık Turizmi Aracı Kurum Yetki Belgesi Neden Önemlidir?

Dünyanın birçok bölgesinde sağlık turistlerinin sayısı her geçen gün artmaktadır. Sağlık turistlerinin sayısının artmasın hizmet alınan ülkenin prestijini doğrudan etkilemektedir. Yapılan bir araştırmaya göre 1. sınıf dünya ülkelerinin sağlık turizmi faaliyetleri oldukça yüksektir. Bu nedenle ülkemiz son yıllarda bu aracı kurumların sayılarını ve yetki belgelerinin artması için birçok teşvik paketi hazırlamıştır.

Yetki belgelerinin artması doğrudan acente sayısının artmasını sağlamaktadır. Bu durumda ülkeye yapılan yıllık sağlık turist sayısını artmaktadır. Bu durumda doğru orantılı olarak ülkenin birçok alanda kalkınmasını sağlamaktadır. Öte yandan yetki belgesinin artması toplumsal değerler dışında acente sahipleri içinde oldukça önemlidir. Belge sahibi olmak doğrudan müşteri potansiyelini artırmaktadır. Bu sayede hem iş verene hem de sağlık çalışanlarına verilen değer artmaktadır. Öte yandan yetki belgeleri güvenirlik açısından da oldukça önemlidir.

Yetki belgesine sahip olan aracı kurumlar diğer kurumlara kıyasla daha güvenilir olup hizmet kapsamı daha geniş olmaktadır. Çünkü bu kurumların yetki hizmetleri periyodik olarak sağlık bakanlığına bildirilmektedir. Son olarak yetki belgesine sahip olan kurumlar sağlık bakanlığı bünyesine bağlı birçok avantajdan da yaralanabilmektedirler. Sağlık turizmi aracı kurum yetki belgesi tam da bu noktada sağlık turizminde üst düzeyde bir faaliyetin ortaya çıkmasına katkı sunmaktadır.

Daha fazlası için lütfen intclinics.com adresinden iletişime geçerek bilgi alınız.

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER