BIST 100 9.660 DOLAR 34,61 EURO 36,35 ALTIN 2.921,09
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki kazanın nedeni...

Sabiha Gökçen Havalimanı'ndaki kazanın nedeni...

Sabiha Gökçen'de meydana gelen kaza sonrasında Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın dün yaptığı açıklama akıllara geldi. Turhan, "Bu pistimiz çok yoruldu. Uçuşların olmadığı saatlerde gece hemen hemen her gece piste bakım yapılıyor" demişti. Sivil Havacılık eski Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı ise kaza ile ilgili farklı rüzgar akımları, bakımsız pist ve pilotun yanlış tercihine işaret etti

Sabiha Gökçen'de meydana gelen kaza sonrasında Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın dün yaptığı açıklama akıllara geldi.

Turhan, Sabiha Gökçen'le ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, "İstanbul'un trafiği de giderek artıyor ancak Sabiha Gökçen'de bir pistimiz var. Bu pistimiz çok yoruldu. Uçuşların olmadığı saatlerde gece hemen hemen her gece piste bakım yapılıyor" ifadelerini kullanmıştı.

Sabiha Gökçen Havalimanı’na inmeye çalışan 177 yolculu İzmir-İstanbul seferini yapan Pegasus Havayolarına ait uçak pistten çıktı. Uçağın ağır hasar aldığı kazada yaralananlar hastaneye kaldırıldı.

BAKAN TURHAN AÇIKLAMA YAPMIŞTI

Yaşanan bu kaza, Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın Sabiha Gökçen’le ilgili dün yaptığı açıklamayı akıllara getirdi.

Sabiha Gökçen’de trafiğin arttığını ve bir pistin de çok yorulduğunu ifade eden Turhan şu ifadeleri kullanmıştı;

-Sabiha Gökçen’deki pist imalatımız devam ediyor. Bu yılın sonunda hizmete açmayı planlıyoruz. Sabiha Gökçen’in trafiği de arttı.

“BU PİSTİMİZ ÇOK YORULDU”

-İstanbul’un trafiği de giderek artıyor ancak Sabiha Gökçen’de bir pistimiz var. Bu pistimiz çok yoruldu. Uçuşların olmadığı saatlerde gece hemen hemen her gece piste bakım yapılıyor.

-İstanbul Havalimanımıza frekans tahsisi istekleri olduğu gibi, buraya da uçuş talepleri var ancak biz bunu yeni pistin yapılmasına kadar şimdilik durduruyoruz.

-Eski pisti de bakıma alacağız. Onun için şu anda buraya yeni frekans vermeyi durdurduk.

Bakan Turhan’ın “yorgun” dediği pistin, yaşanan bu son kazadaki pist olup olmadığıysa henüz netlik kazanmadı.

KAZANIN NEDENİ WİNDSHEAR MI?

Sivil Havacılık eski Genel Müdür Yardımcısı Oktay Erdağı, Pegasus uçağının pistten çıkmasını değerlendirdi.

Kazanın asıl nedeninin oluşturulacak kaza kırım heyetinin raporundan sonra ortaya çıkacağını vurgulayan Erdağı, farklı rüzgar akımları, bakımsız pist ve pilotun yanlış tercihine işaret etti. Erdağı şunları söyledi:

RÜZGAR UÇAĞIN KONTROLÜNÜ ZORLAŞTIRDI

* İlk görünüşte bunun bir “Windshear” olayı olduğu anlaşılıyor. Windshear, özellikle son yaklaşmada pilotların başını ağrıtan farklı rüzgar akımlarının bir araya gelerek uçağın kontrolünün zor hale getiren bir meteoroloji olayıdır. Bu olayda da anlaşılıyor ki uçak arkadan güçlü rüzgar almıştır.

* Gelen bilgilere göre uçak son yaklaşmada irtifa kaybedip sert iniş yapmıştır. Bu nedenle uçak pistte normal olması gereken yerden çok daha ileri bir noktada teker koymuş, yani havacılık tabiriyle uzun oturmuş ve pistten çıkmıştır.

* Bu durumda pilotun pas geçmesi beklenir. Gelen ilk bilgiler doğruysa öndeki iki uçak bu nedenle pas geçmesi tercih etmiştir.

PİSTE GEREKLİ BAKIM YAPILMADI

* Bununla birlikte pistte sorun var. Yeni pist yapılacağı için uzun yıllardır bu pistin kaplaması ve bakımı gerektiği gibi yapılmıyor. Büyük ihtimalle pistte su yatağı oluştu.

* Frenleme katsayısı düştü. Uçak hem uzun oturmuş, hem su yatağı oluşmuş ve pistten çıkmıştır. Yine de tüm verilerin toplanması sonrası oluşturulacak kaza kırım heyetinin hazırlayacağı rapor en doğru sonucu ortaya koyacaktır.