İstanbul Arkeoloji Müzesi Müdürü Rahmi Asal tarafından verilen bilgiye göre 2018 Mayıs ayında başlatılan çalışmalar 400 işçi, 17 arkeolog ve 3 müze uzmanı tarafından devam ettirildiğini belirten Ersoy, salgın sonrası tekrar çalışmalara başlanmasının ardından 3 müze uzmanı, 15 arkeolog, 2 restoratör, 1 fotoğrafçı ve yaklaşık 100 işçinin görev yaptığını ifade etti.
'2016'DAN BERİ SÖZLER VERİLMESİNE RAĞMEN HAYDARPAŞA AÇILMADI'
Oya Ersoy; Binali Yıldırım’ın Ulaştırma Bakanı olduğu dönemde, 3 Mart 2016 tarihinde Haydarpaşa'nın restorasyon çalışmasından sonra tren garı olarak kullanılmaya devam edeceğini beyan ettiğini dile getirdi. Öte yandan Ersoy; Haydarpaşa Tren Garı'nda, konvansiyonel demiryolu hattı seferleri hat yenileme gerekçesiyle, 1 Şubat 2012 tarihinde durdurulduğunu hatırlattı.
İstabul Milletvekili Ersoy, Ulaştırma Eski Bakanı Ahmet Aslan’ın Haydarpaşa’nın Garı’nın açılacacağının sözünü verdiğini sözlerine ekledi.
Oya Ersoy Kültür ve Turizm Bakanı ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanına yönelttiği sorular şu şekildedir:
1) Haydarpaşa Tren Gar binasında ve 5 Plan Nolu binada devam eden restorasyon çalışması nerede ise durma noktasına geldiği gözlemlenmektedir. Restorasyon çalışmasında gelinen nokta nedir? Kaç kişi ile bu çalışmalar yürütülmektedir? Restorasyonun tahmini bitiş tarihi nedir?
2) Haydarpaşa Gar sahasında devam eden arkeolojik kazılarda çalışan işçi sayının 400’den 100’e düşürülmesinin nedeni nedir? Arkeolojik kazılar ne zaman tamamlanacaktır?
3) Yaklaşık sekiz yıldır ana demiryolu seferlerine kapalı olan Haydarpaşa Tren Garının restorasyonu ve gar sahasında süren arkeolojik kazılar ne zaman tamamlanacaktır?
4) Haydarpaşa Gar açılınca, hangi trenler Haydarpaşa Gar varış/kalkışlı olarak çalıştırılacaktır?