İstanbul genelinde 6 bin 342 öğrenci ile görüşülerek gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, öğrencilerin yüzde 61’i yüz yüze eğitimde daha iyi öğrendiklerini söyledi.
Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ş. Feza Orhan’ın yönetiminde; Doç. Dr. M.Betül Yılmaz, Özgür Şensoy, Barış Atakişi ve Doç. Dr. Ş.Gonca Zeren’in yer aldığı proje ekibi, TÜBİTAK tarafından desteklenen "Covid-19 Sürecinde Uzaktan Öğretme Süreci ile İlgili İlk, Orta ve Lise Öğrencilerinin Algıları ve Duygularına Yönelik Bir Analiz" isimli bir araştırma yaptı.
Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 61,1’i okulda yapılan yüz yüze derslerde, ekrandan yapılan çevirimiçi derslere göre daha iyi öğrendiklerini belirtti. Pandemi döneminde dersleri çevirimiçi olarak düzenli takip eden öğrencilerin yüzde 47,8’i ‘Çevirimiçi ortamda öğreniyorum’ derken, derslere bazen girip bazen girmeyen öğrencilerin sadece yüzde 20,2’si ‘Çevirimiçi ortamda öğreniyorum’ şeklinde yanıt verdi.
Araştırma sonuçlarında çevirimiçi ders esnasında ‘sessiz bir ev ortamına’ sahip olan öğrencilerin yüzde 38,7’si süreci daha verimli geçirdiğini ve öğrenebildiğini belirtirken; ‘hareketli bir ev ortamına’ sahip olan öğrencilerde bu oran, yüzde 21,8’e düştü.
Araştırmadan elde edilen çarpıcı sonuçlar şöyle:
Çevirimiçi derslere kendi isteyerek giren grubun ‘Öğreniyorum’ deme oranı yüzde 41,2 iken, zorla girdiğini belirten grubun "öğreniyorum" deme oranı yüzde 13,8’e düştü.
Öğrencilerin dikkat çeken bir çoğunluğu (yüzde 60) uzaktan yapılan dersleri hem çevirimiçi ortamdan hem öğretmeninin gönderdiği materyallerle takip ettiklerini belirtti.
Prof. Dr. Ş. Feza Orhan, araştırma sonuçları hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: “MEB’in güçlü bir strateji ile süreci planlayamaması ve EBA dışında öğretmenlere bir destek sağlayamaması nedeni ile araştırmamızda saptadığımız sorunlara çözümler geliştirmek de çok kolay olmayacaktır.”