Netflix, salı günü yaptığı açıklamada, 2. çeyrekte 970 bin abone kaybettiğini ve şu anda 220,67 milyon küresel aboneye sahip olduğunu açıkladı. Şirket, daha önce bu dönem için 2 milyonluk bir abone kaybı beklediğini belirtmişti. Bu nedenle sonuçlar Wall Street’in beklediğinden daha iyi.
Netflix’in açıklamasına göre; platform, ikinci çeyrekte ABD ve Kanada’dan 1,3 milyon abone kaybetti. Ancak toplam abone kaybı bundan daha az oldu, çünkü özellikle Asya-Pasifik gibi farklı bölgelerden 1,08 milyon kazanç sağladı.
Şirket, 2022’nin ilk çeyreğinde 200 bin abone kaybetti ve on yıl içinde ilk kez abone artışı kaydetmemiş olduğunu açıklamıştı. Akış platformu, şimdi parola paylaşımını ortadan kaldırarak ve reklam tabanlı bir plan sunarak yavaşlayan büyümeyi ele almaya çalışıyor.
Netflix, yaptığı açıklamada, ilk olarak reklam destekli planı kullanıma sunmayı planladığını söyledi. 2023’ün başlarında lansman yapmayı hedefleyen şirket, “Birkaç yıl içinde reklamcılık işimiz muhtemelen ilk günkü halinden oldukça farklı görünecek” dedi.