Reklam ve pazarlama; işletmeleri ayakta tutar. Büyüklüğünden bağımsız olarak her işletmenin reklam ve pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duyduğunu söylemek gerekir. Söz konusu faaliyetler sayesinde işletmenin ürün ve hizmetleri daha çok tüketiciye tanıtılır. Bu durum; satışların artması anlamına gelir. Ayrıca, reklam ve pazarlama faaliyetleri; firmanın popülerliğinin ve prestijinin artması adına da önem taşır. Bu sektör ile yakından ilgili olanların aklında medya planlama ve satın alma nedir sorusu yer alır.
Medya Planlama ve Satın Alma Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Medya planlama ve satın alma; bilhassa pazarlama iletişiminde hayati öneme sahiptir. Her markanın ivedilikle hedef kitlesine ulaşması gereklidir. Medya planlama; bu sürece destek olur. Hedef kitleye uygun yayın modellerinin belirlenmesi ve kullanılması yoluyla bu amacın gerçekleştirilmesini sağlar. Bir başka deyişle, herhangi bir markanın hedef kitlesine en etkili şekilde ulaşabilmesi adına tercih edilen bir teknik olarak dikkat çeker.
Medya planlama sürecinde birtakım hususlara dikkat edilmelidir. Başta markanın hedef kitlesi olmak üzere reklamın amacı ve içeriği, içeriğin yayınlanma süresi, söz konusu reklamı hedef kitleye ulaştıracak kitle iletişim araçları önem verilmesi gereken hususlar arasında yer alır. Medya planlamanın ardından satın alma sürecine geçilir. Sürecin en önemli noktası; tahmin edilebileceği üzere hedef kitlenin kimlerden oluştuğu ve söz konusu kitleye nasıl ulaşılacağıdır.
Medya Planlama Sürecinin Temel Unsurları Nelerdir?
Medya planlama sürecinin en önemli detaylarının başında markanın hedef kitlesi gelir. Hedef kitlenin satın alma davranışları araştırılmalıdır. Ayrıca, hedef kitlenin en çok hangi sosyal platformlarda vakit geçirdiği de bilinmesi gereken detaylar arasında yer alır. Hedef kitleyi olabilecek en iyi şekilde tanımak gerekir. Bu sayede, söz konusu kitleye en uygun mesaj belirlenir. Reklamın amacı da medya planlama sürecinin en önemli kısımlarından birisini oluşturur. Her işletmenin farklı bir amacı vardır. Bazıları; reklam sayesinde marka bilinirliğini arttırmayı ister. Bunun yanı sıra, ürün ve hizmetlerin tanıtılması ve satılması adına da reklamlardan yararlanılabilir.
Reklamın ya da kampanyanın içeriği; medya planlama ve satın alma sürecinin önemli kısımlarından birisini oluşturur. İçerik; tahmin edilebileceği üzere hedef kitleye yönelik olarak hazırlanmalıdır. Amaç; hedef kitleyi etkilemek olmalıdır. Farklı içeriklerden yararlanmak mümkündür. Bir başka deyişle, içeriğin metin ya da görsel olarak hazırlanmasına rastlanabilir. Her ikisinin birden kullanılması da söz konusudur. Basit ve etkili bir mesaj veren içerik tercih edilmelidir.
Medya planlama ve satın alma süreci beş aşamadan oluşur. İlk olarak, tanıtımı yapılacak ürün veya hizmet analiz edilir. Ardından, ürün ve hizmet ile hedef kitle arasındaki ilişki belirlenmelidir. Hedef kitlenin söz konusu ürün ya da hizmete nasıl baktığına odaklanılmalıdır. Zaman, bütçe ve değerlendirme de sürece etki eden detaylar arasındadır.