BIST 100 9.368 DOLAR 34,53 EURO 36,17 ALTIN 2.977,44
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

MEB'den itiraf gibi rapor: İstemedikleri alanda eğitim veriliyor

MEB'den itiraf gibi rapor: İstemedikleri alanda eğitim veriliyor

Yurttaşların ve eğitimcilerin, eğitim sistemine yaptıkları ‘öğrencilerin yeteceğine göre okumaması’ eleştirisini MEB’te kabul etti. Mesleki ve Teknik Eğitim Müdürlüğü, 2022’ye ilişkin faaliyet raporunda, “temel eğitimden ortaöğretime geçişte öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilemediğini” belirterek, bu durumu eğitimin zayıflığı olarak gösterdi.

Cumhuriyet’ten Sefa Uyar’ın haberine göre eğitim sendikalarının ve eğitimcilerin, eğitim sistemine yönelttiği eleştirilerin ilk sırasında, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini ana unsur olarak gören anlayışın ve uygulamaların yerleşmemesi geliyor.

Söz konusu eleştiri, artık MEB raporlarına da girdi. MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Müdürlüğü’nün 2022’ye ilişkin faaliyet raporunun “zayıflıklar” kısmında, bu konuya da yer verildi. Genel müdürlüğün hazırladığı raporda, “temel eğitimden ortaöğretime geçişte öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirilememesi”, eğitime ilişkin eleştirilerin yer aldığı “zayıflıklar” arasında sayıldı.

Böylece yıllardır süregelen temel eleştiri, MEB tarafından da kabul edilmiş oldu. Öğrencilerin istemedikleri alanda eğitim almak zorunda kaldığına işaret edilen raporda, bu konunun neden zayıflık olduğu “öğrencilerin istemedikleri ve başarılı olamayacakları alanda eğitim almaları” ifadeleriyle anlatıldı.

İŞ KAZASI UYARISI

İlgili bölümde, “meslek öğretmenlerinin değişen teknolojiyi takip edemediği” de vurgulanarak, “meslek öğretmenlerinin sektörel ve güncel bilgi ve yeteneklerinin kazanım süreçlerindeki zorluklar”, zayıflık olarak gösterildi. Özel eğitim ihtiyacı olarak kaynaştırma öğrencilerine yönelik bilgi de dikkat çekti. Söz konusu öğrencilerin büyük kısmının, “mesleki ve teknik eğitime yönlendirildiği, bu nedenle iş kazası riskinin yükseldiği” uyarısı yapıldı.