BIST 100 9.550 DOLAR 34,54 EURO 36,01 ALTIN 3.005,46
5° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Köprünün mühendisi: Bu uzunluktaki bir ayak dünyanın hiçbir yerinde yok!

Köprünün mühendisi: Bu uzunluktaki bir ayak dünyanın hiçbir yerinde yok!

Sözcü gazetesi yazarı Çiğdem Toker, Yap-İşlet-Devret modeli ile ihale edilen ve inşaatı süren Çanakkale Köprüsü hakkındaki kaygılarını dile getirdi.

Çiğdem Toker, ismini vermediği mühendis bir okurunun köprünün 2023 metre ayak açıklığına dikkati çektiğini ve “Bu uzunlukta bir ayak açıklığı dünyanın hiçbir yerinde yok” dediğini aktardı.

Toker yazısında,”Bir başka okurum kaptan Dr. Hasan Terzi. Uzun yıllar Gemi Trafik Hizmetleri'nde görev yapmış olan Terzi, bu konuda farklı mecralarda düşüncelerini dile getirmiş bir isim. Yazdığı mesajda, o bölgede 2005 yılından bu yana büyük risk olduğunu, yeni köprü bacaklarının bu riski tetikleyecek unsura dönüştüğünü belirtiyor. Bölgede gerekli önlemler alınmazsa 'çok ama çok büyük deniz faciası yaşanmasının kaçınılmaz olduğu' uyarısında bulunuyor” ifadesini kullandı.

Geçtiğimiz ay yapılan yönetmelik değişikliği ile Çanakkale Boğazı’ndan yarım saat arayla büyük tanker geçeceğini anımsatan Toker, “Bir ay önce Çanakkale Boğazı'nda biri 189, diğeri 291 metre boyundaki iki geminin çarpıştığını ve büyük bir faciadan dönüldüğünü kim biliyor? Doğrusunu söylemek gerekirse ben de bilmiyordum. Belki de sebebi bizlerin dikkatsizliğinden çok, bu kadar vahim bir kazanın haber ajansları tarafından yeterince önemi vurgulanmayışındandır” dedi.