Geçen günlerde birçok tartışmanın odak noktası olan kilo verme ürünlerinin reklamları hala tartışmaları sürdürürken, Instagram‘dan resmi bir karar geldi. Platform, 18 yaşın altındaki kişilerin, tartışmalı bir influencer pazarlaması hedefi olmaması için kilo verme ürünlerini yada estetik ameliyat türlerini tanıtan yayınları görmelerini engelleyecek.
Shift Delete’in haberine göre, yeni düzenleme ile bazı durumlarda gönderiler bile kaldırılabilecek. Bir gönderi, belirli diyet veya kilo verme ürünleriyle ilgili “mucizev”i bir iddiada bulunuyorsa ve bir indirim kodu gibi ticari teklifle bağlantılıysa gönderi kaldırılacak. Bu gönderilerin kaldırılması ile beraber gençlerin bu tarz zararlı, fayda sağlamayan ve sağlıksız ürünler kullanmak istemesi engellenecek.
Platformun reklam politikaları aslında şimdiye kadar yayımlanan bu tarz ürünlere izin vermiyor olsa da yeni politika ile çok daha sıkı kontrol altında olacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, bu yeni politikanın kısa süre içerisinde Instagram için gelmesinin hemen ardından Facebook’ta da geçerli olacak.
Bu karar ile özellikle gençlerin özendirildiği sağlıksız ve faydasız ilaçların tüketimi azalacak. Yayın politikalarındaki değişikliği de kısa süre içerisinde sosyal medya hesaplarında görülecek. En çok merak edilen konu ise ünlülerin bu alanda reklam almaya devam edip etmeyeceği.