BIST 100 9.640 DOLAR 34,60 EURO 36,62 ALTIN 2.934,66
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük'ün %50 hissesi satıldı: İşte hisselerin yeni sahibi

İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük'ün %50 hissesi satıldı: İşte hisselerin yeni sahibi

Türkiye'nin en popüler dijital sözlük platformlarından olan "İnci Sözlük" ve "Uludağ Sözlük"ün hissesinin yarısı satıldı. Hissenin Bursa merkezli bir inşaat şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Emin Adanur tarafından satın alınmasıyla birlikte sözlükler, ilerleyen dönemlerde daha kurumsal yapılar haline gelecekler ve teknoloji tutkunlarının karşısına uygulama ve oyunlarla da çıkacaklar.

İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte hayatımıza dijital sözlükler girdi. Türkiye'de de farklı türleri olan bu sözlüklerde genelde güncel ve genel konularla ilgili bilgi paylaşımı yapılıyor. Türkiye'deki her internet kullanıcısının hayatı boyunca en az bir kez mutlaka denk geldiği bu platformlar, kimi zaman çeşitli tartışmalara neden olsa da pek çok internet kullanıcısı tarafından hem bilgi edinmek hem de bilgi akışı sağlamak (entry girmek) için aktif olarak kullanılıyor.

Türkiye'nin bu konuda öncü olan platformları arasında "Ekşi Sözlük", "İnci Sözlük" ve "Uludağ Sözlük" bulunuyor. Aslına bakacak olursak her üç sözlük de aynı amaç uğruna çalışmalar yürütüyor ancak aralarında ufak tefek farklar bulunuyor. Şimdiyse İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük, bünyesinde barındırdığı içerikler yerine, bir satış işlemiyle karşımızdalar.

Yapılan açıklamalara göre İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük markalarının yüzde 50'si Bursa merkezli Ergünkent İnşaat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Emin Adanur tarafından satın alındı. Adanur, satın alma işlemleri için 10 Milyon TL ödeme yaptı. Adanur, satın aldığı sözlüklerle inşaat sektöründe katma değer elde etmeye çalışacak.

Satış işlemlerinin ardından İnci Sözlük ve Uludağ Sözlük çalışanları görevlerine devam edecekler. İlerleyen dönemlerde şirketlerin kurumsallaşmasına dönük çalışmalar yapılacak ve ayrıca, sözlüklerin takipçi kitlesine uygun oyunların geliştirilmesi üzerinde çalışılacak. Oyun ve uygulamaların geliştirilmesi için insan kaynağı yatırımı da yapılacak.

2009 yılında kurulan İnci Sözlük, 1.2 milyon üyeye ve sosyal medya platformlarında 15 milyonu aşkın takipçiye sahip. Fotoğrafların altına kırmızı bir bölge eklenerek çeşitli yazıların yazıldığı "caps" olarak adlandırılan kültürün de oluşumuna öncülük eden İnci Sözlük, internet ortamında viral içeriklerin belirlenmesinde de önemli bir rol oynuyor.

Tarihi daha eskilere dayanan Uludağ Sözlük ise 2005 yılında kuruldu. 700 bin üyesi bulunan Uludağ Sözlük, bu üye sayısıyla Türkiye'nin en büyük ikinci sözlüğü olma unvanını üzerinde taşıyor. 3 milyon konu başlığının yer aldığı Uludağ Sözlük'te bugüne dek 22 milyondan fazla entry girişi yapılmış durumda. (WebTekno)