BIST 100 9.597 DOLAR 34,59 EURO 36,19 ALTIN 2.964,42
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

İki yük treni sinyalizasyon eksikliği nedeniyle çarpışmış

İki yük treni sinyalizasyon eksikliği nedeniyle çarpışmış

Ankara’da iki yük treni kafa kafaya çarpıştı. Kazada iki makinist hayatını kaybetti. BTS Genel Sekreteri Özdemir, “Hattın sinyalizasyon sistemi tamamlanmadığı için yine bir facia yaşandı” diyerek isyan etti.

Ankara’nın Kalecik ilçesinde dün sabah 06.30 civarında tren kazası oldu. Çankırı-Kayseri istikametinden hareket eden yük treni ile Kayseri-Çankırı istikametinden hareket eden yük treni kafa kafaya çarpıştı. Kalecik mevkiinde yaşanan kazada iki makinist hayatını kaybederken iki makinist de ağır yaralı olarak hastaneye kaldırıldı.

Birgün'den Burcu Cansu'nun haberine göre; yaşanan facia sonrasında olay yerinde incelemeler yapan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri İsmail Özdemir, “Hattın sinyalizasyon sistemi tamamlanmadığı için yine bir facia yaşandı” dedi.

Yaşanan kazaya üç önemli sistem hatasının sebep olduğunun altını çizen Özdemir, şunları anlattı:

“En önemli eksiklik hat boyu sinyalizasyon sistemi ile lokomotif üzeri sinyalizasyon iletişimini sağlayan lokomotif haberleşme sisteminin sağlıklı çalışmamasından kaynaklandı. Bu sistem sağlıklı çalışsaydı kapalı olan kırmızı sinyalde frenleme yaptırıp treni durduracaktı. Kazanın meydana geldiği Irmak-Zonguldak hattının ihalesi yeni yapıldı. Bu hat kullanıma açıldı fakat sinyalizasyon tam olarak bitmedi. Sinyalizasyon tamamlansaydı bu trenlerin kafa kafa çarpışması mümkün olmazdı.”

Sinyalizasyon sisteminin tamamlanmamasından kaynaklı sık sık arıza şikâyeti olduğunu söyleyen Özdemir, “Telsiz ile haberleşmede de sorunlar olduğunu öğrendik. Haberleşmede yaşanan bu eksiklik sebebi kaza meydana geldi” diye konustu.

KONTROL EKSİK

Bir diğer sistem eksikliğinin makine üzerindeki otomatik frenin çalışmadığını dile getiren diyen Özdemir, makinelerin yeterli kontrollerinin yapılmadığına dikkati çekti ve ekledi:

“Kazaya sebep olan son faktör ise teknik olarak ‘plaktorna’ olarak nitelenen yani trenin yönünün değişiminin yapılacağı alanın olmaması. Elektrikli lokomotiflerde makinist için iki yönde de kabin bulunuyor. Fakat kaza yapan bu trenlerde tek kabin var. Otobüs gibi düşünün. Trenler hangi istikamete gidecekse o yöne doğru gitmesini sağlamak için demiryolu tesisinde plaktorna dediğimiz aletin üzerinde trenin istikameti değişiyor. Bu tesis Çankırı’da bulunuyordu fakat bu arazi belediyeye verildi. Belediyede bu alanı çocuk parkı olarak kullanıyor. Yani treni kullanan makinistler ters yönden kumanda ettikleri ve görüş açısının sıkıntılı olduğu trenleri kullanıyordu. Görüş açısının yetersizliğine haberleşme ve sinyalizasyonda yaşanan eksikler de eklenince bir facia yaşandı. Bu sistem eksikleri tamamlanmadığı sürece yeni facialar olacaktır.”