BIST 100 8.864 DOLAR 34,31 EURO 37,36 ALTIN 3.035,41
11° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Hızlı trenle ilgili şoke eden gerçekler

Hızlı trenle ilgili şoke eden gerçekler

Sakarya Arifiye’de geçen hafta sağanak yağış nedeniyle tren geçişine kapatılan demiryolundaki eksikliklerin 14 ay önceden bilindiği ortaya çıktı. Hazırlanan evraka göre, TCDD, Yüksek Hızlı Tren’in hatalı menfezde kaza yapması halinde sorumluluğu üstlendi. İstanbul-Ankara seferinde makinistin dikkati sayesinde kaza yapmaktan kurtulan Yüksek Hızlı Tren (YHT) konusunda ortaya çıkan yeni rapor Türkiye’de insan canına verilen değeri gözler önüne serdi.

Cumhuriyet'te yer alan habere göre; Arifiye’deki bir menfezde rayların altı boşalmış ve makinistlerin dikkati olası bir faciayı önlemişti. 10 Nisan 2018 tarihli evraka göre Demiryolu Modernizasyon Dairesi Başkanlığı, söz konusu menfezdeki hatanın tren kazasına yol açacağını belirledi. Başkanlığa ait evrakta iki demiryolu hattı arasında kot farkının fazla olduğu, ‘Hat 1’ adlı hattın desteklenmesi gerektiği vurgulandı. Altyapının yüzeysel su akışından korunması için kanat duvarlarının yapılması istendi. Bu noktanın heyelan bölgesi olduğu vurgulanarak “Önlem alınması gereklidir. Menfez çıkışının su altında kalmasından dolayı suyun ile birlikte gelen teressubatın (tortu) tahliyesini sağlayamamaktadır. Tıkandığı durumda müdahale şansımız yoktur. Menfezin iptal edilip derenin, alternatif güzergâhtan Sakarya Nehri’ne bağlanması gereklidir” tespitlerinde bulunuldu. Raylarda kazaya neden olabilecek eksiklerin 75 gün içinde yüklenici firma Unitek İnş. San. ve Tic. AŞ ve Tur İnşaat Hafriyat Hakli ve Ticaret Ltd. Şti iş ortaklığı tarafından giderilmesi gerektiği belirtildi. Eksiklikler tamamlanmadığı takdirde doğacak ve seyrüsefer emniyetini tehlikeye sokacak her türlü sorumluluğun Demiryolları Modernizasyon Başkanlığı’nda olacağına dair taahhüt verildi.

ÖLÜMDEN DÖNDÜLER

18 Haziran’da Sakarya Arifiye’de durdurulan Ankara-İstanbul YHT seferinde makinistlerin dikkati ve bölgeyi önceden bilmeleri sayesinde raylar üzerindeki su fark edilerek tren durdurulmuş büyük bir faciadan dönüldü. Ortaya çıkan taahhütnameye göre trenin olası kazadan kurtulduğu, menfezin hatalı inşa edildiği biliniyordu ve TCDD kazanın sorumluluğunu üstüne almış durumda.