BIST 100 9.577 DOLAR 33,99 EURO 37,84 ALTIN 2.820,96
20° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Ege sahillerindeki işletmeler sinek avlıyor: Sahte müşterinin günlüğü 1500 TL

Ege sahillerindeki işletmeler sinek avlıyor: Sahte müşterinin günlüğü 1500 TL

Ege sahillerindeki restoranlar bu yıl sinek avlıyor. Çeşme'de bir restoranın sahte doluluk göstererek mekana müşteri çekmeye çalışması ise sosyal medyada gündem oldu.

Türkiye’nin önemli turizm beldelerindeki işletmeler bu yıl müşteri bulmakta zorlanıyor. Özellikle fiyatların yüksek olmasından dolayı pek çok vatandaş dışarıda yeme içme yapmak istemiyor. İzmir’in Çeşme ilçesindeki bir cafe soruna çözüm bulmak için sahte müşteri ilanı açtı. İlanda sırf mekan dolu gözüksün diye 4 saatliğine dublör müşterilere 1500 lira ücret teklif edildi. İlan sosyal medyada yoğun etkileşim aldı.

‘Tüketiciyi aldatmaya yönelik davranış’

Peki tüketicileri yanıltıcı faaliyetlerde bulunan işletmelere bir ceza var mı? Böyle bir durumla karşılaşan vatandaşlar nereye şikayet etmeli? Cafe, lokanta ve restoranlarda fahiş fiyat artışına nasıl ‘dur’ denir?

Konuyla ilgili merak edilenleri milliyet.com.tr’ye açıklayan Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü şu ifadeleri kullandı: “Lokanta ve restoranlardaki fiyatların aşırı derece artması nedeniyle pek çok vatandaşımızın bütçeleri zorlanmaya başladı. Buna ilave olarak restoranların en az %10 oranında servis ücreti adı altında tamamen haksız ve hukuksuz bedel almasıyla faturalar iyice kabardı. Sırf mekan dolu gözüksün diyerek dublör çalıştırılması olayı etik olmadığı gibi tüketiciyi aldatmaya yönelik bir eylem olması nedeniyle de utanılacak bir davranıştır.

Cafe, lokanta ve restoranlarda fahiş fiyatın önüne geçilebilmesi için fiyatlar sürekli olarak kontrol edilmeli ve denetlenmelidir. Piyasa çok fazla serbest bırakılmamalıdır. Ayrıca son zamanlarda alınan normal yemek ücreti üzerine en az yüzde 10 ilave edilen servis ücreti, kuver ücret gibi haksız alınan ilave ücretlere derhal son verilmelidir.

Bizim sahada TÜKONFED olarak gözlemlerimiz genelde kapıda menü yazılmasına yönelik uygulamanın uyulduğu yönünde. Zaten denetimler de yapılıyor ve cezaları kesiliyor.

Vatandaşlar fahiş fiyatlara karşı Ticaret Bakanlığı bünyesinde bulunan Haksız Fiyat Değerlendirme Kurulu’na, yanıltıcı reklam ve ilanlara karşı ise Reklam Kurulu’na e-Devlet üzerinden şikayette bulunabilirler. Şikayet sonucu firmalara idari para cezaları uygulanacaktır.