Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2025KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

Gökçeada halkı isyan etti 

Türkiye’nin en büyük adası, ülkenin en batı ucu ve bir turizm cenneti olan Gökçeada'da yaşayan sakinler, ulaşım ve turistlik sıkıntılar sebebiyle isyan etti. 

Toplumsal'dan Serdar Yüce'nin haberine göre, Türkiye’nin en batı ucundaki turistik ilçe Gökçeada, ada sakinlerine yaşatılan sıkıntıyla anılıyor. Yaz aylarındaki yerli ve yabancı turist yoğunluğu adada altyapıya dair birçok sorunu gün yüzüne çıkarırken, yazın bitmesiyle anakaraya 1,5 saatlik bir feribot yolculuğuyla bağlanabilen Gökçeada, adeta kaderine terk ediliyor. Ada sakinleri özellikle de ulaşımın, özellikle de acil durum ulaşımının özel şirketin tekelinde olmasından şikayetçi. Çanakkale özelinde birçok hatta iş yapan GESTAŞ isimli firma, Gökçeada – Kabatepe arasında da çalışan tek firma. Nüfusu her geçen gün artan Gökçeada’nın sakinleri, sezonda yaşanan yoğunluk yüzünden ulaşımda çeşitli zorluklar çekiyor. Hatta öyle ki, bu yaz rağbete göre değişen fiyatlandırma uygulamasına bile gidildi. Anakaraya iş, eğitim, sağlık, banka, alışveriş gibi temel işler için sık sık bağlanmak zorunda kalan adalının ağzı, yazın yapılan fahiş zamlardan ve değişkenlik gösteren fiyatlardan epey bir yandı. Yaz bitti, kış başladı… Ucuzlamak şöyle dursun, artış gösteren bilet ve araç fiyatlarının üstüne bir de nadir yapılan feribot seferleri eklendi.

GÜNLÜK 6 SAAT YOLCULUK

Adalının sorunları bununla da bitmiş değil. Gökçeada sakinleri, bağlı oldukları Çanakkale’ye doğrudan ulaşım sağlayamıyorlar. Gökçeada’nın Kuzulimanı bölgesinden feribota binen yurttaşlar, bu 1,5 saatlik yolculuğun ardından Gelibolu Yarımadası’ndaki Kabatepe Limanı’na ulaşıyorlar. Buradan da bir araca binmek zorunda kalan yurttaşlar, 15 lira karşılığında Eceabat’a varıyorlar. Buradan da Çanakkale Boğazı üstünde sefer yapan, yine GESTAŞ isimli firmaya ait olan arabalı feribotlara binerek yarım saatlik bir deniz yolculuğu daha yapmak zorunda kalıyorlar. Yani tam saatinde ulaşım aracına bindiğini varsaysak bile, Gökçeada’da yaşayan bir yurttaş, bağlı olduğu Çanakkale merkezine ortalama olarak 3 saatte ancak varıyor. Bu da hiçbir sıkıntının çıkmadığı, herhangi bir rötarın yaşanmadığı durumda. Sürekli araç değiştirerek ödediği para da cabası.

DOĞRUDAN SEFER YOK

Tüm bu olumsuzluğa rağmen, daha önce kullanılmış olan Çanakkale – Gökçeada deniz otobüsü seferlerinin yeniden başlatılmamasında ısrar ediliyor. Adalılar, bu deniz otobüsünün tekrar hizmete dahil edilmesini istiyor. Kaldı ki mevcut arabalı vapurların da doğrudan Çanakkale ile Gökçeada arasında sefer yapmasının önünde de bir engel yok. Bu talebi göz ardı eden GESTAŞ, Kabatepe – Eceabat arasındaki ulaşımı da üstlenmemekte ısrarcı. Gökçeada-Kabatepe feribotu ek sefer koyduğunda, Eceabat’taki halk otobüsleri buna göre planlama yapamayabiliyor ve adadan gelen yurttaşlar çaresizce ya saatlerce bekliyor, ya adadan bir tanıdığının aracına sığınmak zorunda kalıyor ya da özel araçlara fahiş ödemeler yapmak zorunda kalıyor.

GÜVENLİ GEMİ İSTİYORLAR

Ada halkının bir talebi de GESTAŞ’ın adaya ulaşımda açık denize uygun, daha güvenli ve donanımlı bir gemi tahsis etmesi. Adaya sefer yapan tek firma olan GESTAŞ, bu hatta çetin deniz koşullarına rağmen onlarca yıl kullanılmış olan gemilerle sefer yapıyor. Ada sakinlerinin gemide, özellikle de kış aylarında çeşitli güvenlik endişeleriyle seyahat ettikleri bir sır değil. Hatta, gemilerin yanısıra limanların da bilimsel bir bakışla ele alınmasını talep ediyorlar. Geçtiğimiz yıllarda, Gökçeada’daki Kuzulimanı’na girerken Gökçeada 1 isimli geminin sürüklenerek karaya oturduğu haberlere de konu olmuştu. Bu gemi, olaydan sonra çekilmiş, aylarca kullanılamamıştı.

HASTA NAKİL ARACINA BİLE…

Tüm bunlarla da bitmiyor. Gökçeada Devlet Hastanesi’nin imkanlarının kısıtlı olması, hastanede birçok bölümün ya da cihazın bulunmaması, yurttaşların daha sık Çanakkale merkezine geçmek zorunda kalmasına neden oluyor. Daha acil durumlarda ise adadaki imkanlarla hastalar il merkezine naklediliyor. Bir mağduriyet dağı yaratan GESTAŞ ise bu konuda da yapacağını yapıyor ve Gökçeada Belediyesi’ne ait hasta nakil aracından bile gemi ücreti alıyor.

ADA DAYANIŞMASI EYLEMDE

Geçtiğimiz aylarda Gökçeada’nın su altı hazinesiyle ünlü Yıldızkoy’unun yapılaşma tehdidiyle karşı karşıya kalması üzerine kurulan Ada Dayanışması da GESTAŞ’ın yarattığı mağduriyetlerin son bulması için eyleme geçti. Dokuz maddelik bir talep listesi yayınlayan, Gökçeada’da halkı bilgilendirici afiş ve bildiri çalışmaları yapan Ada Dayanışması bileşenleri, GESTAŞ’ın söz konusu yanlışlardan bir an önce dönmesi için girişimlerini sürdürüyor.

Binlerce yurttaşın bu şekilde göz göre göre mağdur edilmemesini isteyen Dayanışma, son olarak da bugün Çanakkale Valisi İlhami Aktaş’ı ziyaret etti. Valiliğin geçtiği basın duyurusunda şöyle denildi:

Ada Dayanışması’ndan alınan bilgi metninde ise “Dayanışma olarak Vali İlhami Aktaş ile yaptığımız görüşme gayet olumlu ve samimi bir ortamda geçti. Vali Bey taleplerimize ilgili tek tek sorular sordu, notlar aldı ve yetkililerle görüşüp bu taleplerin takipçisi olacağını söyledi. Bu hassasiyet ve yakınlığından ötürü Vali Beye teşekkürlerimizi iletiyoruz” ifadeleri kullanıldı.

Öte yandan Gökçeadalılar, 9 Nisan’da, kârını katlamak için elinden geleni yapan GESTAŞ’ı protesto etmek için buluşacaklar. Cumartesi saat 12:00’de Gökçeada Cumhuriyet Meydanı’nda buluşup 13:00 gemisine binmek üzere Kuzulimanı’na geçecek olan Ada Dayanışması üyeleri ve ada sakinleri, burada ve Eceabat’ta taleplerini içerin bir basın açıklaması yapacaklar.

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER