BIST 100 9.639 DOLAR 34,61 EURO 36,34 ALTIN 2.968,78
9° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Facebook, WhatsApp reklamlarında geri adım attı

Facebook, WhatsApp reklamlarında geri adım attı

Geçtiğimiz yıllarda WhatsApp kurucu ortaklarının şirketten ayrılmasına neden olan Facebook'un WhatsApp'a reklam çıkma planı rafa kalktı. Facebook, WhatsApp'a reklam çıkmanın yeni yollarını arayan ekibi dağıttı. 

Uzun süredir Uygulamalar Ailesi üzerinden gelir elde etmeye odaklanan Facebook'un bu hamlesi şaşırtıcı oldu. Zira 2014 yılında 22 milyar dolara WhatsApp'ı satın alan Facebook, şirketin 1.5 milyarlık kullanıcı tabanına reklam çıkarak gelir elde etmeye odaklanmıştı.

Facebook'un 2020 başında WhatsApp'ın durum sekmesinde reklam yerleştireceğini açıkladığını da hatırlatalım. Facebook Marketing Summit etkinliğinde WhatsApp reklamlarının nasıl görüneceği de paylaşılmıştı.

WhatsApp reklamlarını devre dışı bırakan şirketin işletme araçlarına odaklanması bekleniyor. Bir Facebook yetkilisinin yaptığı açıklama göre, şirket, işletmelerin müşterilerle iletişim kurmasını sağlayan özellikler geliştirmenin yanı sıra başka ülkelerde ödeme hizmetleri sunmaya odaklanacak.

WhatsApp reklamları ise uzun vadeli bir proje olarak değerlendirilse de bu projenin ne zaman hayata geçeceği henüz belli değil.

Jan Koum'un ayrılışının ayrıntılarını sizlere aktarırken, Koum'u bu ayrılığa iten nedenlerin WhatsApp’ın bir işletme aracına dönüştürülmesi ve kullanıcı verisinin Facebook ile birleştirilmesi olduğundan bahsetmiştik. Bu ayrılığın ardından Brian Acton da aynı nedenlerden ayrıldığını açıklamıştı. 2014 yılındaki satın almayı takiben WhatsApp kullanıcı verilerinin Facebook verileriyle birleştirilmesi, Acton'ı şirketten ayrılmaya itmişti. Bu olaydan 1 buçuk yıl sonra kullanıcı hizmet şartları sözleşmesi değiştirilerek WhatsApp’taki kullanıcı numaraları Facebook’a aktarıldığını hatırlatalım.

Bu sayede Facebook reklam verenlere daha iyi hedeflenmiş reklamlar sunabildi. İşletmeler telefon numarası girerek sadece o kullanıcılara reklam gösterme lüksüne WhatsApp sayesinde kavuşmuş oldu. Bu nedenle Avrupa Birliğine 122 milyon dolar ceza ödeyen Facebook ise durumdan çok etkilenmedi. Ne de olsa şirket, tek çeyrekte 4 milyar dolar kar elde ediyordu.Tüm bu sürecin ardından şirketin WhatsApp reklamlarını rafa kaldırma kararı şaşkınlıkla karşılandı.