BIST 100 9.390 DOLAR 34,43 EURO 36,29 ALTIN 2.837,00
10° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

MEB: Yeni müfredata uygun örnek ölçme araçları yayımlandı

MEB: Yeni müfredata uygun örnek ölçme araçları yayımlandı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından, 2024-2025 eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulanmaya başlanan 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' doğrultusunda 5 ve 9'uncu sınıflara yönelik yeni örnek ölçme araçları yayımlandı.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımı ile örtüşen, alana ve öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun, geçerli, güvenilir ve kullanışlı ölçme ve değerlendirme araçlarının geliştirilip uygulanması önem kazandı. Bu kapsamda, 5 ve 9'uncu sınıf öğrencilerine yönelik yeni müfredata uygun yeni ölçme araçları geliştirme çalışmalarına devam ediliyor. Yeni eğitim öğretim yılında kademeli olarak uygulanmaya başlanan 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli' doğrultusunda 5 ve 9'uncu sınıflara yönelik örnek ölçme araçları ve etkinlik örnekleri daha önce yayımlanmıştı. Bu kez de yine 5 ve 9'uncu sınıf öğrencilerine yönelik yeni ölçme araçları ilgili derslerin farklı öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerinin bir bütün halinde ölçülmesine olanak sağlayan farklı yaklaşımlar kullanılarak yayımlandı. Bu kapsamda, temel eğitim ve ortaöğretim derslerine yönelik çalışma kağıtları, açık uçlu sorular, tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, performans görevleri ve benzeri yeni örnekler sunuldu.

Kaynak: DHA