BIST 100 9.640 DOLAR 34,60 EURO 36,63 ALTIN 2.934,27
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Diyanet'ten şimdi de 'diş fetvası'

Diyanet'ten şimdi de 'diş fetvası'

Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından hazırlanan 'Fetvalar' kitabında, diş tedavisinde gümüş kullanmak ‘caiz’ olarak nitelendirilirken İmam Hanife’den örnek verildi.

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın en üst danışma organı olan Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından hazırlanan 'Fetvalar' kitabında, diş tedavisinde kullanılan malzemelere ilişkin de fetva verildiği ortaya çıktı.

Cumhuriyet gazetesinden Sefa Uyar'ın aktardığına göre Diyanet’in en üst danışma organı olan Din İşleri Yüksek Kurulu tarafından hazırlanan Fetvalar kitabında, “Diş tedavisinde altın kullanmak caiz midir?” sorusu yanıtlandı.

Diş sağlığına dikkat edilmesi gerektiği kaydedilen fetvada, diş kaplamanın, doldurmanın ve protezin tedavi amaçlı tıbbi yöntemler olduğuna işaret edildi. “Bu işlemler yapılırken, tedavi neyi gerektiriyorsa onun uygulanması dinen sakıncalı değildir” denilen fetvada, 'yasaklı madde' vurgusu ise dikkat çekti.

Fetvada, “Ancak dinin yasak etmediği bir madde ile tedavisi mümkünse, yasak ettiği bir maddenin kullanılması caiz değildir. Dinimiz, zaruret olmadıkça altının erkekler tarafından kullanılmasını yasaklamıştır” ifadesi kullanıldı.

'ZARURET VARSA...'

İmam Ebu Hanife’nin, çıkan dişlerin tekrar yerine bağlanması durumunda kullanılacak telde gümüşü yeterli bulduğu ve altın kullanmayı caiz görmediği, diğer Hanefi imamları İmam Muhammed ve İmam Ebu Yusuf’un ise zaruretten dolayı diş tedavisinde altının da kullanılabileceğini belirttiği aktarılan fetvada, “Tıbbi bir zaruret varsa diş kaplamada altının kullanılmasında sakınca yoktur. Zaruret yoksa başka madde kullanılması dini kurallara daha uygundur” ifadeleri kullanıldı.