Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2024KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü milyarlar akıttı

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ve Din Öğretimi Okulları’nın bu yılın ilk yarısında harcadığı tutar 5 milyar TL’ye ulaştı. İmam hatipler için bu yılın Ocak-Haziran döneminde 2019’un aynı dönemine oranla 450 milyon TL daha fazla para harcandı. 6 ayda harcanan para dudak uçuklattı

Birgün'den Mustafa M. Bildircin'in haberine göre, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 2020 yılının ilk altı ayındaki harcamalarının ve ikinci altı aya ilişkin öngörülerinin yer aldığı Mali Durum ve Beklentiler Raporu yayımlandı. Rapora göre MEB, 125,3 milyar TL’lik bütçesinin 46 milyar TL’sini 2020 yılının ilk yarısında personel giderlerine harcadı.

Eğitim yatırımlarının büyük bölümünün aktarıldığı imam hatip okulları için kesenin ağzı bu yılın ilk altı ayında da açıldı.

Rapora göre MEB, 125,3 milyar TL’lik başlangıç ödeneğinin 61,6 milyar TL’sinin yılın ilk yarısında tüketti. Bakanlığın altı ayda yaptığı 61,6 milyar TL’lik harcamanın 46,2 milyar TL’sini ise personel giderleri oluşturdu. Personel giderlerinin toplam harcamaya oranı yüzde 75 oldu.

2020 yılı için ayrılan 114,8 milyon TL’lik ödenek ile kendi rekorunu kıran Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün altı ayda harcadığı para kayıtlara, 60,2 milyon TL olarak kaydedildi. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün yılın ilk altı aylık diliminde harcadığı para, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’nün harcadığı paranın üzerine çıktı.

ARAPÇA EĞİTİMİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Rapora göre, din öğretimi okulları için ayrılan 9,7 milyar TL’nin 4,9 milyar TL’si Ocak-Haziran döneminde tüketildi. Bütçeden en çok payı alan genel müdürlüklerin arasında bulunan Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün bu dönemde yaptığı faaliyetlerin bazıları şöyle sıralandı:

- 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında imam hatip liselerindeki haftalık ders çizelgelerinin genel ortaöğretimdeki esnek, modüler yapıyla uyumlu hâle getirilmesi için çalışmalar sürdürülmektedir.

- Arapça öğretim programları ve materyallerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik olarak çalışmalar yapılması planlanmıştır.

- Okul tanıtım faaliyetlerinin verimli ve sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için dijital materyaller geliştirilmiş, ilgili materyaller okul müdürlükleriyle paylaşılmış ve tanıtım faaliyetlerinin gerçekleştirilme süreci takip edilmiştir.

- Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokulları için 81 il karnesi hazırlanmıştır.

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER