6 Şubat’taki depremlerden en fazla etkilenen illerden Hatay’da yaşayan öğrenciler, yıkılan veya ağır hasar gören eğitim yuvalarına veda etmek zorunda kaldı.
Çocukların diğer illerdeki akranlarından geri kalamaması için Türkiye’nin dört bir yanından kente gönüllü olarak gelen öğretmenler, çadır ve konteyner kentlerde oluşturulan sınıflarda “her yerde ve şartta eğitim” parolasıyla eğitim desteği sunuyor.
Öğretmenler Hatay Stadyumu yakınında kurulan çadır kentte “Umut Sınıfı” adı verilen derslikte bir araya geldiği öğrencileri geleceğe hazırlıyor.
NEVŞEHİR’DEN GÖNÜLLÜ GELDİ
Nevşehir’den gelen İngilizce öğretmeni Burcu Ülker, AA muhabirine, her gün derse giren çocukların çok istekli olmasının kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
Her çadırda bir sınıfın kurulduğunu, sabah törenlerinde İstiklal Marşı okuyup, derse başladıklarını anlatan Ülker, zaman zaman çok duygusal anlar da yaşadıklarını belirtti.
Ülker, “Türkiye’nin dört bir yanından arkadaşlarımız gelip ders anlatıyor. Çocuklarımız da çok istekli ve azimliler. Çocuklara umut olmak adına sınıfımızın adını ‘Umut Sınıfı’ koyduk. Bizler de umudun öğretmenleri olduk. Eminim ki, başka öğretmenlerimiz de gelecek ve çocuklarımızı yalnız bırakmayacaklar. Çünkü çocuklarımızın dersten önce umuda ihtiyaçları var.” dedi.
“GELDİĞİM GECE ÇADIR OKULU GÖRÜNCE DUYGULANDIM”
Aydın’dan gelerek Saraycık Mahallesi’ndeki çadır kentte eğitim çalışmalarına katılan matematik öğretmeni Bendegül Uyaroğlu da 8’inci sınıf öğrencileriyle ders işlediklerini belirtti.
Afetten etkilenen çocukların öğretmenlere ihtiyaç duyduğuna ve eğitimin devam etmesi gerektiğine dikkati çeken Uyaroğlu, okulları hasar alan öğrencilerin mağduriyet yaşamasına gönüllerinin razı gelmediğini dile getirdi.
Uyaroğlu, “İlk geldiğim gece çadırımın karşısındaki çadır okulu görünce çok duygulandım. Okul dört duvar değil, her yer okuldur. Burada da eğitime devam ediyoruz. Yeter ki; o çocuklara umut olalım. Birlikte olduktan sonra her şey olur zaten.” ifadelerini kullandı.
Öğrencilerden Berat Tugay, çadırda kalmanın zorluklarını yaşamalarına rağmen derslerine devam ettiklerini söyledi.
Gönüllü öğretmenlerine teşekkür eden Tugay, “Allah razı olsun, bizim için geldiler.” dedi.
Duru Çınar da derslerine çadır sınıfta devam ettiğini anlatarak, okulda olduğu gibi ders işledikleri için mutluluk duyduğunu belirtti.
ÖĞRETMENLER GÖNÜLLÜ MESAİDE
Ağrı’da öğretmenler, aileleriyle kentte misafir edilen depremzede öğrenciler için akşamları ve hafta sonları gönüllü mesai yapıyor.
Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerden etkilenen aileler, çocuklarıyla kentte kendileri için tahsis edilen yurt, misafirhane, ev ve apartlarda kalarak afetin izlerini unutmaya çalışıyor.
Valilik öncülüğünde her türlü ihtiyaçları karşılanan depremzede ailelerin çocukları da kentte nakledildikleri okullarda eğitimlerine devam ediyor.
Depremzede çocukların eğitimlerini en iyi şekilde sürdürmesi için İbrahim Çeçen Üniversitesi Kampüsü’ndeki Nezahat Çeçen Öğrenci Yurdu’nda Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünce eğitim sınıfları oluşturuldu.
Kentte görev yapan öğretmenler, gönüllü olarak akşamları ve hafta sonları bu sınıflarda öğrencilere zorlandıkları konuları anlatıyor, onların yapamadıkları soruları çözmelerine yardımcı oluyor.
Gönüllü öğretmenler, okul öncesi eğitimi alan çocuklarla da oyunlar oynayıp, etkinlikler yapıyor.
İngilizce öğretmeni Hilal Dedeoğlu öğrencilere ödevlerini yaparken yardımcı olduğunu anlatarak, “Öğrencilerin güzel vakit geçirmelerini de sağlıyoruz. Çocuklarla iletişimimiz çok iyi. Bize çok alıştılar, bizi çok sevdiler. Biz de onları çok sevdik. Birbirimize çok ısındık. Birbirimizi her gördüğümüzde mutlu oluyoruz.” diye konuştu.
Çocuklardan Efe Konmaz öğretmenlerinin desteğiyle zorlandıkları soruları çözdüklerini, konuları daha iyi anladıklarını söyledi.
SINAVLARA HAZIRLIYOR
Kahramanmaraş’ta yaşayan öğretmen Fatih Cinkara, kendisi gibi depremzede olan öğrencilere çadır kentte ders anlatıyor.
Onikişubat ilçesindeki Dumlupınar Şehit Haşim Yenigül Ortaokulunda sosyal bilgiler öğretmeni olarak görev yapan Fatih Cinkara, depreme ailesiyle yaşadığı evde yakalandı.
Ağır hasarlı raporu verilen evine giremeyen ve çadırda kalan Cinkara, Vali Saim Çotur Stadı’nda kurulan çadır kentte 8’inci sınıf öğrencilerini Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki sınavlara hazırlamak için ders anlatıyor.
Fatih Cinkara, AA muhabirine, çadır kentte kalan öğrencilere imkanları ölçüsünde eğitim verdiklerini anlattı.
Depremde akrabalarından da hayatını kaybedenler olduğunu dile getiren Cinkara, “Neler yaşadılar, neler hissettiler, aynısını birebir kendim yaşadığım için öğrencilerimizi çok iyi anlıyorum. Bunu unutamayız ama hayat devam ediyor ve gelecekleriyle ilgili karamsarlığa düşmemeleri için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. 8’inci sınıf öğrencilerimize kurs veriyoruz. Şartlar iyileştikçe durumumuz daha iyi olur.” diye konuştu.
8’inci sınıf öğrencisi Sinem Özbolat ise LGS sınavına hazırlandığını belirterek, “Çadır kentte kalıyoruz ama eğitim ihtiyaçlarımız her yönden karşılanıyor. LGS sınavından iyi puan alıp iyi bir liseye gitmek istiyorum. Hemşire olmak istiyorum.” diye konuştu.
Eymen Parlamış da çadır kentte ders çalıştıklarına dikkati çererek, “Ders çalışmak beni motive ediyor. En azından deprem felaketini unutuyorum.” ifadesini kullandı.
KİTAP DEPOSU KURDULAR
Ankara’nın Çankaya ilçesinde öğrenciler, depremden etkilenen arkadaşlarına eğitim ihtiyaçları konusunda destek olmak için “kitap deposu” kurdu.
Hilal Mahallesi’nde bulunan bir sitenin ortak kullanıma açık bölümü, Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenenlere ulaştırılacak kitap ve kırtasiye ürünlerinin toplandığı depo olarak kullanılmaya başlandı.
Depremzede öğrenciler için “kitap deposu” fikrini ortaya atan Berfin Selin Beşenk, çalışmaya başlamalarının ardından birçok yayın evinden destek aldıklarını ve bir okulun öğrencilerinin kermesten topladıkları gelirle kitap bağışı yaptığını aktardı.
Birçok öğrencinin de kendi harçlıkları ile destekte bulunduğunu belirten Beşenk, kitap ve kırtasiye ürünlerinin depremzedelere ulaştırılmasına ilişkin, “Bir öğrencinin kitap ihtiyacını sosyal medya hesabımda paylaştım. Daha sonra bu durumda birçok öğrenci olduğunu fark ettim ve ‘biz ne yapabiliriz’ diye düşündüm. Ardından bir alan bulmaya karar verdik ve o alanda sosyal medyadan gönderilen kitaplarla bir depo oluşturmaya karar verdik.” dedi.
Depremden etkilenenlere yapılan yardımlarda hassas davranılması gerektiğini vurgulayan Beşenk, “Depremzedeler eskiden çok kolay bir şekilde mağazaya giderek ihtiyaçlarını karşılayabiliyorlardı. Bu nedenle kitapları kişilerin kendilerinin seçerek almasını daha doğru buluyoruz.” diye konuştu.
Sosyal medya aracılığıyla çalışmanın duyurulmasının ardından depremzedelerin gelerek eğitim alanındaki ihtiyaçlarını temin ettiklerini söyleyen Beşenk, üniversite sınavına hazırlanan öğrenciler için de test kitapları topladıklarını aktardı. Beşenk, depremzedelerin sosyal medyada “Portakal Depo” sayfasından kendilerine ulaşabileceklerini ve faaliyetin üniversite sınavına kadar devam edeceğini belirtti. (AA)