Mert ŞİŞMAN / KRT WEB
6 Şubat'ta meydana gelen depremlerden önce, Panda Arama Kurtarma Ekibi her sene farklı bir ilde düzenlenen moral gezisini bu yıl Mardin'de yapmak istedi. Aralarında arama kurtarma ekibinin yakınlarının da olduğu 60 kişilik grup 3 ayrı otele rezervasyon yaptırdı. Onlardan biri de Expert Olimpos Otel’di. 3 Şubat’ta otele ödeme yapıldı. Arama kurtarma ekibi moral gezisine değil deprem bölgesine koştu.
Arama kurtarma ekibi felaket nedeniyle rezervasyonları iptal etmek istedi. Panda Arama Kurtarma ekibi 23-24 Şubat'taki rezervasyonlar için 7 Şubat’ta otele bilgi verdi. Otel yetkileri, kurtarma ekibine ilk başta olumlu cevap verdi. Ekibe ücret iadesinin farklı tarihlerde de olsa yapılacağı söylendi. Ancak verilen söz tutulmadı.
Otel yönetimi 23 Şubat’ta otele gelecek ekip için hazırlık yaptıklarını savunarak bir iptal politikalarının olmadığını gerekçe göstererek ödeme yapmayacaklarını belirtti. Ancak otel yönetimi 2 kişiye ödeme yaptı. 18 kişi mağdur edildi. Ekibin mağduriyetini Panda Kurtarma ekibinin lideri Nikita Teodoroviç gidermek istedi. 12 kişiye kendi cebinden ödeme yaptı.
Panda Arama Kurtarma ekibi otel yönetimini vicdansızlık ve fırsatçılıkla suçlayarak bir an önce mağduriyetlerinin giderilmesini talep etti. Panda Arama Kurtarma ekibi şikayetlerini Cumhurbaşkanlığı bünyesindeki CİMER'e de iletti.
KRT ekibinin ulaştığı otel yönetimi soruları yanıtsız bıraktı. Kısa sürede tekrar dönüş yapılacağı belirtildi. Ancak geri dönüş olmadı.