Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2024KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

CHPli Özkan'dan Bakan Selçuk'a beş kritik soru

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Tuncay Özkan, 31 Ağustos 2020’de açılması planlanan okullarda alınacak tedbirleri TBMM gündemine taşıdı. Özkan, “Öğrenciler açısından ne tür sorunlara yol açacaktır? Hastalığın yayılma riskini içinize sindirebilecek misiniz” sorularını Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’a yöneltti.

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve İzmir Milletvekili Tuncay Özkan, COVİD-19 salgınında okulların durumunu ve Liselere Geçiş Sınavı’ndaki (LGS) başarı oranlarını TBMM gündemine taşıdı.

“HASTALIĞIN YAYILMA RİSKİNİ SİNDİREBİLECEK MİSİNİZ?"

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un yanıtlaması istemiyle ayrı ayrı soru önergesi veren Selçuk, 31 Ağustos 2020’de açılması planlanan okullarda alınacak tedbirleri anımsattı. Özkan, 571 bin 351 derslik ve 15 milyon 592 öğrenci bulunduğuna dikkat çekerek, “Sağlık Bakanlığı’nın açıkladığı şartlara uygun olarak okulların eğitim öğretime başlaması için kaç derslik gerekmektedir” diye sordu. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hangi tedbirlerin alındığını da soran Selçuk, “İkili eğitim öğretim yapılması halinde kaç öğretmene ihtiyaç olacaktır? Kaç öğretmen ataması yapılacaktır? Kaç yardımcı personel çalışmaktadır? Yardımcı personel sayısının artırılması düşünülmekte midir? Salgın sürecini takip eden kurul bulunmakta mıdır? Öğrenciler açısından ne tür sorunlara yol açacaktır? Hastalığın yayılma riskini içinize sindirebilecek misiniz?”sorularına yanıt istedi.

“BAŞARI ORTALAMASINDAKİ DÜŞÜŞÜN SEBEBİ NEDİR?"

Özkan, LGS başarı oranlarını da ayrı bir soru önergesiyle gündeme getirdi. 2019 ile 2020 karşılaştırmasında Fen Bilimleri hariç tüm testlerde başarı ortalamasının düştüğünü belirten Özkan, “Toplam 80 soruda ortalama doğru cevap sayısı 45,17’den 40,07’ye gerilemiştir. Geçtiğimiz yıllara göre tüm öğrenciler ortalama 5,1 oranında daha az doğru yapmıştır. 2019 LGS’de ek süre verilen öğrenci sayısı 5 bin 308 iken, 2020 yılında 17 bin 583’e yükselmiştir” dedi. Özkan, şu sorulara yanıt istedi:

-Geçtiğimiz yıla göre başarıdaki düşüşün sebebi nedir?

-2019 yılında açıklanan il başarı durumları bu yıl neden açıklanmamıştır?

-İller bazında öğrencilerin derslere göre doğru soru ortalamaları nedir?

-2020 LGS’de ek süre verilen öğrenci sayısının yüzde 231 oranında artmasının sebepleri nelerdir?

(ANKA)

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER