BIST 100 9.660 DOLAR 34,56 EURO 36,29 ALTIN 2.917,27
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Bir yılda teknolojiye 66 milyar harcadık

Bir yılda teknolojiye 66 milyar harcadık

Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı 2019 yılı toplamında bir önceki yıla göre yüzde 9,6 büyüyerek yıllık 66,5 milyar lira satış rakamına ulaştı.GfK Temax araştırma şirketinin verilerinden yaptığı derlemeye göre, tüketici teknolojisine ve inovatif ürünlere ilgi her geçen gün artarken, bu ürünlere hane halklarının harcadığı para da yükseliyor.

Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019’un dördüncü çeyreğinde 2018 yılının aynı dönemine göre yüzde 27,6 büyüyerek 18,9 milyar lira ciroya, 2019 yılı toplamında ise bir önceki yıla göre yüzde 9,6 büyüyerek yıllık 66,5 milyar lira ciroya ulaştı.Yıllık bazda en yüksek artış oranının görüldüğü ürün grubu yüzde 20,4 artışla küçük ev aletleri olurken, bu alandaki ciro 6,6 milyar lirayı geçti.

Söz konusu ürünleri yüzde 19,7 artış ve 18,8 milyar liralık ciro ile büyük beyaz eşya, yüzde 6,1 artış ve 7,7 milyar lira ciroyla tüketici elektroniği, yüzde 4,1 artış ve 28,3 milyar lira ciro ile telekom ürünleri, yüzde 3,3 artış ve 4,7 milyar liralık ciro ile de bilgi teknolojileri ürünleri takip etti.

Büyük beyaz eşyada çamaşır makinesi ürün grubu içerisinde 7 kilogram kategorisi 2018 yılına göre 2019 yılında cirosal olarak yüzde 41 büyüme kaydederken, 9 kilogram ile 10 kilogram ve üzeri çamaşır makineleri de yüzde 26 büyüme gösterdi.

En yüksek düşüş oranı ise yüzde 17,2 ile ofis makineleri ve sarf malzemelerinde, yüzde 16,3 düşüşle fotoğraf makinelerinde görüldü.Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2019'da bir önceki yıla göre yüzde 9,6 büyüyerek 66,5 milyar lira satış rakamına çıktı.