İçişleri Bakanlığı’nın sosyal medya hesabında paylaşılan ‘Kadına Şiddet’ konulu afişine tepki yağdı.
İnsan hayatının söz konusu olduğu afişte, kadın cinayetlerinde 2019 Ekim ayına kıyasla yüzde 14’lük düşüş olduğu belirtilirken, bu verilerin reklam tasarımına benzer bir çalışmayla paylaşılması dikkat çekti.
İçişleri Bakanlığı’nın Twitter hesabında paylaşılan bir afiş tepkilere neden oldu. ‘Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele’ başlığıyla yayınlanan afişte, hayatını kaybeden kadın sayısının, 2019 Ekim ayına kıyasla yüzde 14 azaldığı belirtildi. Öte yandan afişte, KADES (Kadına Destek) uygulamasının 545 bin 579 kişi tarafından indirildiği, 45 bin 920 kişinin ise ihbarda bulunduğu paylaşıldı.
İşte o afiş:
“SANKİ MARKET İNDİRİMİNİN REKLAMI”
Bakanlığın afişinde verilen rakamların, ciddiyetsiz bir şekilde paylaşılmasına sosyal medyada tepkilere neden oldu. İnsan hayatını konu alan afişin, reklam yapılır gibi paylaşılmasının uygun olmadığını belirten bir kullanıcı, “Bu nasıl görsel? İnsan canı bu. Sanki market indiriminin reklamını yapıyorsunuz” dedi.
Bakanlığın paylaşımına gelen yorumlar şöyle: