Gündem Bilim Teknoloji Spor Dünya Ekonomi Siyaset Sağlık Eğitim Kültür Sanat Magazin Yaşam Reklam Künye Gizlilik Sözleşmesi İletişim
Yazılım ve Tasarım: Bilgin Pro © 2024KRT TV Tüm Hakları Saklıdır

Bakan Özer, eğitimde fırsat eşitsizliğini resmen kabul etti

Milli Eğitim Bakanı Özer "Eğitimde fırsat eşitliğini deklare etmek ve bunun kapatılması için mesafe alınmasını deklare etmek, eğitimde fırsat eşitsizliği ile ilgili sorunlar olduğunu kabul etmektir. Biz, hükümet olarak bunu kabul ediyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı olarak bunu kabul ediyoruz" dedi.

TBMM Genel Kurulu’nda bugün Millî Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bağlı olan kurumların kesin hesabı ve bütçeleri ele alındı. Grupların konuşmasının ardından yürütmeye söz verildi. Bakanlar, bütçe sunumlarının ardından milletvekillerinin kendilerine yönelttiği soru ve eleştirilere yanıt verdi.

“Reform yapmayacağım” sözleri hatırlatılan ve eleştirilen Milli Eğitim Bakanı Özer, “Ben, eğitimci olarak reforma karşı değilim ama her bakanla birlikte bir reform yapılmasına karşıyım. Gerçekten Türkiye eğitimde kitleselleşme anlamında çok önemli mesafeler almıştır” diye konuştu.

Özer, eleştirileri şöyle yanıtladı:

Okul öncesinde, orta öğretimde, yükseköğretimde okullaşma oranlarında devasa bir sıçrama yaşamıştır. Orta öğretimdeki okullaşma oranları yüzde 44’lerden yüzde 88’lere gelmiştir. Yükseköğretimdeki net okullaşma oranı yüzde 14’lerden yüzde 44’lere gelmiştir. Biz, eğitimin kalite göstergeleriyle ilgili bir şey dediğimizde zaman zaman tartışma oluyor. O zaman uluslararası öğrenci başarı araştırmalarına bakmamız gerekiyor. Son PİSA araştırması sonuçları, OECD ülkeleri içesinde 15 yaş grubunda öğrenci sayısını en fazla artıran ülke Türkiye olmasına rağmen Türkçe, matematik ve fen okuryazarlığında puanlarını istatistiksel olarak anlamlı en fazla artıran ülkenin Türkiye olduğunu gösteriyor.

'EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTSİZLİĞİ İLE İLGİLİ SORUNLARI KABUL EDİYORUZ'

Eğitimde fırsat eşitliğine ilişkin de Özer, "Artık gelinen noktada odaklanmamız gereken şey yeni bir reform değil, sınav sistemlerinde yeni değişiklikler değil. Tam tersine okul öncesinden yüksek öğretime kadar sunmuş olduğumuz hizmetlerin kalitelerine odaklanmamız gerekiyor. Eğitimde fırsat eşitliğini deklare etmek ve bunun kapatılması için mesafe alınmasını deklare etmek, eğitimde fırsat eşitsizliği ile ilgili sorunlar olduğunu kabul etmektir. Biz, hükümet olarak bunu kabul ediyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı olarak bunu kabul ediyoruz. Ve bunun için dört tane ana noktaya odaklanacağımızı deklare ettik" dedi.

(ANKA)

İlginizi Çekebilir
SONRAKİ HABER