Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. "Bayramda Osmangazi Köprüsü'nden 80 bin araç geçtiğini" söyleyen Karaismailoğlu, bu durumun diğer yolların kalabalığını da ciddi ölçüde azalttığını savundu.
Dünya gazetesine konuşan Karaismailoğlu, "Üstelik, kalabalık olmasa bile bunlar ülke için gerekli yatırımlar ve bir şekilde yapılması gerekiyordu zaten. Düşünsenize bu kadar araç Osmangazi’den geçmeseydi, diğer yolları kullanan vatandaşlar da o seyahatlerini yapamayacaklardı. Birçoğu vazgeçecekti. Fiziki olarak araçları feribotla karşıya geçmesi mümkün değildi" dedi.
"İŞLETME MALİYETİNE HİÇ KARIŞMIYORUZ"
Karaismailoğlu şöyle devam etti: "Vatandaşa yük gelmesin diye bugünkü 85 liralık fiyatta tutuyoruz. İhtiyaç olunca takviye ediyoruz, daha fazla araç geçince daha fazla para toplanıyor, ödenecek paradan düşüyoruz. Ancak işletme maliyetine hiç karışmıyoruz. Yollar ve köprülerin yıllık 70 milyon dolarlık işletme maliyeti var ve bunu da devlet harcamıyor."
"OTOBÜS FİYATI UÇAK BİLETİNE YAKLAŞTI"
Uçak biletlerindeki yüksek fiyatlar sorulan Karaismiloğlu, "Havayollarında ekonomi sınıfında tavan ücret 990 lira, business uçanlar yüksek ödemiş olabilir. Yani ekonomi sınıfından bunun üzerinde olamaz. Bu halde bile tam kapasite... Şu anda tüm seferler dolu. Bayramda o kadar talep geldi ki uçak sayısı belli. Gerçi otobüs fiyatı da uçak biletine yaklaştı. Belli illere 800 liraya otobüs giderken, 990 liraya uçak gidiyor" ifadelerini kullandı.
Çanakkale Köprüsü'nün açılmasının ardından, feribotların çalıştırılmadığı yönünde çıkan haberler de sorulan Karaismailoğlu, "Mümkün değil, orayı valilik işletiyor zaten, hatta oraya destek de veriyor Bakanlık. Durması diye bir şey yok, çalışıyorlar. Tercih eden ediyor. Bu yatırımlar 3-5 yıllık yatırımlar" açıklamasında bulundu.