BIST 100 9.660 DOLAR 34,58 EURO 36,35 ALTIN 2.914,87
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Bakan Karaismailoğlu: 2022'de milli elektrikli tren raylarda olacak

Bakan Karaismailoğlu: 2022'de milli elektrikli tren raylarda olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yerli elektrikli trenin 2022'de kullanıma hazır olacağını öne sürdü.

TBMM Genel Kurulu’nda bugün Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bağlı olan kurumların kesin hesabı ve bütçeleri ele alındı. Grupların konuşmasının ardından yürütmeye söz verildi. İkinci sunumu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptı.

Karaismailoğlu şunları söyledi:

Ülkemizdeki raylı sistem araçlarının farklı bölümlerinin yapıldığı TÜRASAŞ’ı Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticisi hâline getirdik. Saatte 160 kilometre hıza sahip millî elektrikli tren setinin test süreçlerini tamamladık. 2022 yılında milli elektrikli tren raylarda olacak. 225 km/saat hızında tren seti projesi tasarım çalışmalarını da tamamladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. 2035’e kadar yaptığımız planlamada demiryolu araç ihtiyacımız 17,4 milyar eurodur.

2003 yılı öncesi mevcut 6 bin 100 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızı 28 bin 430 kilometreye çıkardık. Aydın-Denizli otoyolu, Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de dâhil olduğu Malkara-Çanakkale otoyolu, Mersin Çeşmeli-Erdemli-Silifke-Taşucu otoyolu yapım çalışmalarına başlıyoruz. Yap-işlet-devret modeliyle 2023 yılına kadar 6 proje ile toplam 579 kilometre, 2035 yılına kadar 13 proje ile toplam 3 bin 767 kilometre daha otoyol yapımını hayata geçirmeyi planlıyoruz. Trafik güvenliğini artıran çözümlerimizin yanı sıra taşıt işletme giderlerinde de tasarruf sağladık, seyahat konforunu artırdık ve süresini kısalttık. Ortalama hızı 40 km’den 88 km’ye çıkardık. 2003 öncesi 50 km olan toplam karayolu tünel uzunluğunu, 12 kat artırarak 617 km’ye çıkardık.