İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Ulaşılabilir İstanbul Proje Tanıtımı'nda konuştu.
Kanal İstanbul Projesi ile ilgili mesaj veren İmamoğlu, "Şehre 3-3.5 milyon daha insan yükü getirecek Kanal İstanbul diye İstanbul açısından trajedi haline gelen bir projeyi dayatma çabası içerisindeler. Böyle bir durumla karşı karşıyayız" ifadelerini kullandı.
İstanbul'un trafik yoğunluğu ile ilgili açıklama yapan İmamoğlu, "2019 yılında uluslararası endekslere göre İstanbul, Avrupa'nın en yoğun trafiğine sahiptir. Aynı endekse baktığınızda, 2023 yılında ise İstanbul'un trafik yoğunluğunda 34. sıraya kadar gerilediğini görüyoruz. Biz bunu dünyadaki istatistik ve uluslararası ölçümlerle konuşuyoruz. Yakın dönemde açılacak metro hatlarımızla güçlendirilmiş toplu taşımamızla trafik yoğunluğunda daha da geriye hızla devam ettireceğiz" dedi.
İmamoğlu şöyle devam etti:
İstanbul Büyükşehir Belediye başkanlarının en zorlu sınavı, metro sınavıdır. Metro sınavından geçemeyen belediye başkanları, diğer bütün derslerden geçse bile sınıfta kalır. Çünkü metro, raylı sistemler İstanbul'un ulaşım sorununun en acil çözümüdür. Yeterince ve hızlı biçimde metro yapamıyorsanız çok yanlış yapıyorsunuz demektir.
Ulaşım üzerinden hakkımızda kumpas kurmaya çalışan, otobüsü yanıyor gibi gösteren, yol kenarında film çeken bugünün prodüksiyonlarını, o günün prodüksiyonlarına göre sınıfta kalmış görüyorum.
Çok özen göstermiş Valilik bu konuda. Uluslararası büyük çekim şirketlerine falan bu izin çok kapsamlı verilir. Ajansın parasını, izni veren belli. Bunlar film çevirme uzmanı. Film çevirmeye devam etsinler, biz iş yapmaya devam edeceğiz. 31 Mart'tan sonra bildikleri işi yapmaya; film çevirmeye devam edecekler, biz de İstanbul'u İstanbullular ile yönetmeye devam edeceğiz
Sabiha Gökçen Havalimanı'na olan hattın bakanlık tarafından işin yüklenicisine 7 yılda ödenen tüm maliyeti, İBB'nin Hazine'den gelen payından ne zamandır kestiler biliyor musunuz? 5 milyarın üzerinde rakam, 10 ayda.
Bunu kendine marifet gören, küçük hesaplar peşinde koşan bir hükümetle karşı karşıyayız. Bizden önce bakanlığın yapıp İBB'ye devrettiği hatların parasının kesilmesi 16-17 yıl, bizde ise 10 ay.
Açtığımız hatlarla raylı sistemin toplu ulaşım içindeki payını böyle de hesaplamak lazım. Biz 10 metroyla diyoruz ama Kayaşehir-Başakşehir de aynı, parasını çatır çatır onaylı aldıkları için 12'sinde yaptık demek de hakkımız aslında.
Bir nevi parayı peşin almayı kendine marifet sayan İBB'nin taşeronu durumuna düşmüştür bakanlık. Bu da bakanlığa kapak olsun."
İmamoğlu yeni dönemde ulaşım alanında yapacakları yeni projeleri de anlattı:
1- Hızray ve yei metro hatları
(Devam eden metro hatları: Samandıra-Sultanbeyli, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe, Kaynarca-Pendik-Tuzla, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt, Yıldız-Kabataş, Kirazlı-Halkalı)
(Projesi ve finansmanı hazır metro hatları: Sefaköy-Beylikdüzü TÜYAP metro hattı, Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvayı, Esenyurt Saadetdere Metro Hattı, Anadolu Tram Meydanları)
2- İstanbul'a 7 yeni kent merkezi
Kurtköy- Sancaktepe - Erenköy - Ümraniye- Kağıthane- Bağcılar. Kirazlı- Esenyurt,Beylikdüzü
3- Yeni nesil yaya ve bisiklet ulaşımı
(Bulut Projesi, Bisiklet Otobanı, Büyükçekmece Mimar Sinan'a Metrobüs)
4- Karayolu ulaşımında yeni ekspres hatlar ve kavşak düzenlemeleri
5- Yeni nesil deniz ulaşımı
(Yeni vapur seferleri, Haliç kıyısında entegre mekik hattı ve 'hop on hop off', Ortaköy-Beylerbeyi-Çengelköy Ring Hattı, Ferry Cat Tekneler)
6- Ulaşım sektöründe tam entegrasyon
7- Ulaşım indirimi
(İş başvurusunda bulunan yurttaşlara 3 ay süreyle günde 4 seferlik ücretsiz ulaşım hakkı, tek asgari ücret ile geçinen ailelere yıllık 10 bin TL ulaşım desteği, İstanbul'da eğitimine devam eden ama eğitim bursundan yararlanamayan 100 bin öğrenciye her yıl ücretsiz ulaşım desteği sunulacak bir pota oluşturulacak)
8- Pendik-Kurtköy ve Habipler'de iki yeni otogar
9- Otopark sayısı 2 katına çıkacak
10- Ulaşımda yenilikçi dönüşüm
(2024-29 arasında toplam 575 otobüs dönüştürülecek, metrobüste elektrikli sisteme geçilecek)