BIST 100 9.640 DOLAR 34,68 EURO 36,60 ALTIN 2.940,71
7° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

Ahmet Çalık'ın kaza sebebi ortaya çıktı 

Ahmet Çalık'ın kaza sebebi ortaya çıktı 

İttifak Holding Konyasporlu futbolcu Ahmet Çalık’ın yaptığı kaza, kafaları karıştırmıştı. Uzmanlar, kazaya neden olarak lastiklerin, su üzerinde kayma hareketi yapması, yani kızaklama olarak gösteriyor.

Trafik kazasında hayatını kaybeden İttifak Holding Konyasporlu futbolcu Ahmet Çalık'ın kaza nedeni kafaları karıştırmıştı. Uzmanlar, kaza nedenini "Lastikler, su üzerinde kayma hareketi yapar. Aquaplaning-Hydroplaning yani kızaklama olur" diyerek açıkladı.

Konyaspor'da forma giyen futbolcu Ahmet Çalık'ın Ankara'da trafik kazasında yaşamını yitirmesinin yankıları sürüyor.

Güvenlik kamerası kaydında, Çalık'ın aracının düz yolda kontrolden çıkıp şarampole yuvarlandığı görülüyor. Kazanın sebebine ilişkin henüz açıklama yok ama uzmanlar bir noktayı vurguluyor: "Aquaplaning-Hydroplaning" (Kızaklama).

LASTİKLER BİRİKEN SUDA KAYIYOR

Türkiye gazetesinin haberine göre; Aquaplaning lastiklerin, biriken su üzerinde dönme hareketi yerine kayma hareketi yapması.

Lastiğin ön kısmında ani su birikmesiyle suyun derinliğine bağlı ani yavaşlama gerçekleşerek kontrol kaybolur. Biriken suya oldukça yavaş girilmeli ve direksiyonun iki elle kuvvetli tutulması gerekir. Çalık'ın görüntülerinde de yolda su birikintisi olduğu ve öndeki kamyonun da yolda biriken suları dağıttığı göze çarpıyor.

Bu durum havalimanlarında da yaşanıyor. Uçaklar yağmurlu havada pist üzerinde su birikintisi varsa kızaklama ya da yastıklama diye tabir edilen olayla karşı karşıya kalıyor. Lastikler kayıyor ve uçak pistten çıkıyor. Yeşilköy Atatürk Havalimanı'nda geçmiş dönemlerde 06-24 olarak adlandırılan pisten bir çok uçak bu yüzden inişte kaza yapmış, pistten çıkmıştı.