BIST 100 9.368 DOLAR 34,60 EURO 36,24 ALTIN 2.993,13
9° İstanbul
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Isparta
  • İçel
  • İstanbul
  • İzmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce

2022’de kullanılan yedek ödenek miktarı, belirlenen tutarın 8 katına çıktı

2022’de kullanılan yedek ödenek miktarı, belirlenen tutarın 8 katına çıktı

Ödenekten en yüksek tutarı, garanti ödemelerini yapan Karayolları Genel Müdürlüğü aldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayıyla kullanılan yedek ödenek tutarı, mali yılbaşında 13.6 milyar lira olarak belirlenen tutarın 8 katına çıkarak 106.5 milyar olarak kaydedildi.

2022 mali yılı için belirlenen 13.6 milyarlık yedek ödenek tutarının, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayıyla 106.5 milyar lira tutarında kullanıldığı ortaya çıktı.

BirGün’den Nurcan Gökdemir’in haberine göre, “ödenek yetersizliğini gidermek veya bütçelerde öngörülmeyen hizmetler için” ayrılan ve bütçe dışı kullanılması nedeniyle denetimsizlik ve suiistimale yol açtığı gerekçesiyle eleştirilen yedek ödenek tutarı, 2022 yılında belirlenen tutarın yaklaşık 8 katına çıktı.

EN BÜYÜK PAY MÜTEAHHİTLERE

2022 yılı için 13 milyar 642 bin lira olarak belirlenen ancak 106.5 milyar lira tutarında kullanılan yedek ödenek tutarından en büyük payı, 2.5 milyar lira ile garantili Kamu Özel İşbirliği projelerini gerçekleştiren müteahhitlere ödemeler yapan Karayolları Genel Müdürlüğü aldı.

Yedek ödenekten en büyük ikinci payı ise 2.2 milyar lira ile Cumhurbaşkanlığı aldı. İçişleri Bakanlığı’na 2.2 milyar lira ayrılırken Sağlık Bakanlığı’na ise 1.2 milyar lira yedek ödenek aktarıldı.

Yedek ödenek için bir başka adres olan Yatırımları Hızlandırma Ödeneğinden de 5.2 milyar lira kullanıldı. Bu ödenekten de en yüksek payı 2.1 milyar lira ile yine Karayolları Genel Müdürlüğü aldı. 1 milyar lira da şehir hastaneleri için müteahhitlere ödeme yapan ve pandemi dolayısıyla harcamaları artan Sağlık Bakanlığı’na gitti.

Yıl içinde yapılan yargılamalar nedeniyle ortaya çıkabilecek ödemeleri karşılamak üzere ayrılan İlama Bağlı Borçları Karşılama Ödeneği de bu yıl yedek ödenek için kaynak oluşturdu. Bu ödenekten ayrılan 1.5 milyar liradan en yüksek pay 615 milyon lira ile Hazine ve Maliye Bakanlığı’na aktarılırken, Karayolları Genel Müdürlüğü bu ödenekten de 175 milyon lira aldı.

EK BÜTÇEDEN YEDEK ÖDENEĞE 24.9 MİLYAR LİRA

İktidarın yıl sona ermeden yapmak zorunda kaldığı ek bütçeden de yedek ödenek için 24.9 milyar lira ayrıldı. Cumhurbaşkanlığı ek bütçenin yedek ödenek kaleminden mal ve hizmet alımları için 3.5 milyarı kurum bütçesine aktarırken, 10.7 milyar lira da Karayolları Genel Müdürlüğü’ne gitti. Ayrıca 13.8 milyar liralık Yatırımları Hızlandırma Ödeneği’nden en fazla aktarma yapılan kurumlar da 4.4 milyar lira ile Milli Eğitim Bakanlığı, 2.1 milyar lira ile de yine Karayolları Genel Müdürlüğü oldu. 1 milyar lira da Devlet Su İşleri’ne (DSİ) aktarıldı.

Her yıl olduğu gibi Milli Eğitim Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü gibi çok sayıda personeli bulunan kurumların bütçelerinden kesilen ödenekler de yedek ödeneğe aktarıldı. 40.5 milyar lira olan bu ödeneklerden de 26.8 milyar lira Karayolları, 11 milyar lira DSİ, 1.1 milyar lira da Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’na gitti.